به روز شده در ۱۴۰۲/۱۲/۲۹ - ۱۰:۱۳
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۰/۰۵/۲۸ ساعت ۱۵:۴۵
کد مطلب : ۲۸۸۸۳۲

دامداری که از سگش برای شکار استفاده می‌کرد

دامداری که از سگش برای شکار استفاده می‌کرد
 
گروه جامعه: رئیس پارک ملی قطروئیه گفت: دامداری که از سگ گله برای شکار غیرمجاز در منطقه بهرام گور سوءاستفاده می‌کرد، شناسایی شده و به مقامات معرفی می‌شود.
مهدی‌پور گفت: ماموران یگان حفاظت محیط زیست پارک ملی قطروئیه، 25 مرداد در محل "باغ‌های کهوا" با نشانه‌هایی از حمله یک سگ به حیات وحش مواجه می‌شوند و موضوع را مورد بررسی دقیقتر قرار می‌دهند.در بررسی‌ها مشخص شد که یک دامدار اهل و ساکن قطروئیه با استفاده از سگ های گله اقدام به شکار یک راس جبیر نر ( گونه حمایت شده ) کرده است.
او خاطرنشان کرد: باتوجه به اینکه عمل ارتکابی دامدار جرم و مستلزم تعقیب کیفری است، مراتب به منظور سیر مراحل قانونی صورتجلسه شده و به مقامات قضایی ارجاع خواهد شد.
مهدی‌پور اضافه کرد: جریمه ضرر و زیان وارده به محیط زیست بابت شکار غیرمجاز یک راس جبیر مبلغ دویست و پنجاه میلیون ریال بوده که فرد متخلف موظف به پرداخت آن است.
این کارشناس محیط زیست گفت: سگ‌های بی صاحب و حتی سگ های چوپان و گله از معضلات و دشمنان اصلی حیات وحش و محیط زیست به شمار می‌روند و گاهی صدمات ناشی از حضور سگها در طبیعت از شکارچیان حرفه ای بیشتر است.
مهدی‌پور گفت: سگ‌ها علاوه بر اینکه از طریق شکار مستقیم تعداد حیات وحش را کاهش می دهند می‌توانند بیماری‌های بسیاری را به حیات وحش منتقل کرده و حیات وحش شکننده کشور را از لحاظ بیماری آسیب پذیر کنند. برخی از صاحب نظران معتقدند، سگها توانسته‌اند به تنهایی حدود ۲۰۰ گونه جانوری موجود در کره زمین را منقرض کنند!
برچسب ها: سگ
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها