به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۰۹ - ۲۱:۵۸
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۰/۰۵/۲۹ ساعت ۱۰:۵۰
کد مطلب : ۲۸۸۹۰۷

قیمت مرغ همچنان در مرز غیرمجاز قرار دارد

قیمت مرغ همچنان در مرز غیرمجاز قرار دارد
گروه اقتصادی: محمد علی کمالی سروستانی مشاور ارشد اتحادیه مرغداران گوشتی درباره آخرین تحولات بازار مرغ اظهار کرد: همه‌ساله تقاضا در برخی مناسبت‌ها همچون ایام پایانی سال، ماه رمضان و محرم افزایش می‌یابد که امسال به واسطه کاهش استحصال گوشت مرغ از جوجه ریزی صورت گرفته ناشی از گرمای هوا، تاخیر در ارسال نهاده و کیفیت نهاده میزان عرضه تحت تاثیر قرار گرفته است. 

او افزود: اگر در بسته‌بندی مرغ قیمت مصوب ۲۴ هزار و ۹۰۰ تومان درج شده باشد و مرغ با قیمت بالاتری توزیع شود این امر بیانگر تخلف از عمده فروشی تا خرده فروشی است، چنانچه مرغ تنظیم بازار بر روی بسته‌بندی کالا درج نشده باشد، این امر نشان دهنده توزیع خارج از شبکه است که وزارت صمت و وزارت جهاد باید نظارت کنند؛ چرا که با این حجم تولید، مرغ نباید با نرخ ۴۶ هزار تومان در بازار توزیع شود. 

کمالی سروستانی از توزیع روزانه ۱۱۰۰ تا ۱۲۰۰ تن مرغ گرم و منجمد با نرخ مصوب از سوی پشتیبانی امور دام خبر داد و گفت: عرضه مرغ با قیمت بالا بیانگر توزیع مرغ خارج از شبکه یا سودجویی است که این موضوع از سوی دستگاه‌های مسئول باید مورد بررسی قرار گیرد، چرا که تمامی مرغداران به رغم افزایش هزینه‌های تولید با نرخ مصوب ۱۷ هزار و ۱۰۰ تومان مرغ تولیدی را عرضه می‌کنند.

مشاور ارشد اتحادیه مرغداران گوشتی قیمت واقعی هر کیلو مرغ زنده را ۱۹ هزار و ۹۰۰ تومان و مرغ گرم در کشتارگاه را ۲۸ هزار تومان اعلام کرد. او با اشاره به اینکه قیمت جوجه یک روزه کماکان ۲ برابر نرخ مصوب است، بیان کرد: هم اکنون هر قطعه جوجه یک روزه با نرخ ۸ تا ۹ هزار تومان در بازار عرضه می‌شود. 

کمالی سروستانی ادامه داد: با اصلاح نظام توزیع بعد از کشتار، برقراری نظم در تامین نهاده و اصلاح قیمت بر مبنای نرخ واقعی و کارشناسی شده التهابات بازار به پایان می‌رسد و در نهایت مرغ با قیمت مناسب در اختیار مردم قرار می‌گیرد. مشاور ارشد اتحادیه مرغداران گوشتی در پایان تصریح کرد: تا زمانی که شرایط کنونی بازار مبنی بر عرضه جوجه یک روزه و نظارت از کشتارگاه تا مصرف کننده اصلاح نشود، مشکلات فعلی بازار مرغ ادامه خواهد داشت.
مرجع : باشگاه خبرنگاران
برچسب ها: قیمت مرغ
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها