به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۳۱ - ۰۲:۲۷
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۰/۰۵/۳۰ ساعت ۱۱:۳۹
کد مطلب : ۲۸۹۰۸۵

آمادگی امارات برای میزبانی از ۵۰۰۰ افغان

آمادگی امارات برای میزبانی از ۵۰۰۰ افغان
گروه بین الملل: امارات از کمک به خروج تعداد زیادی از افغان‌ها از طریق هواپیماها و فرودگاه های خود و نیز از میزبانی موقت از حدود پنج هزار افغان به درخواست آمریکا خبر داد.
این کشور با میزبانی از این شهروندان قبل از عزیمت به کشورهای دیگر موافقت کرد.
وزارت خارجه امارات اعلام کرد، این کشور به درخواست آمریکا میزبان شهروندان افغان قبل از سفرشان به کشورهای دیگر خواهد بود. شهروندان افغان که از کشورشان خارج خواهند شد طی روزهای آینده با هواپیماهای آمریکایی از کابل وارد امارات می‌شوند.
این وزارتخانه اعلام کرد، این اقدام انسانی امارات با تلاش این کشور برای خروج صدها اتباع خارجی از افغانستان همزمان است و تاکنون چندین تن از اعضای نمایندگی‌های دیپلماتیک و کارمندان از ملیت‌های مختلف و برخی نیروهای سازمان های غیر دولتی را به فرودگاه‌های امارات رسانده است.
آنتونی بلینکن، وزیر خارجه آمریکا هم از امارات بابت این تلاش‌های بشردوستانه و تسهیل عبور ایمن برای شهروندان آمریکایی و کارمندان سفارت خانه‌ها و شهروندان خارجی قدردانی کرد که از کابل به کشورهای سومی عازم هستند.
وی افزود، آمریکا از حمایت دولت امارات که نمادی برای شراکت قوی و همیشگی میان دو کشور است، قدردانی می کند.
بلینکن گفت، اولویت واشنگتن سلامت و امنیت شهروندان آمریکا در خارج از کشور از جمله نیروهای ارتش و دیپلمات هایی است که در افغانستان خدمت می‌کنند.
برچسب ها: افغانستان
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها