کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

انتخابی؛ چالش همیشگی محمد بنا!

30 مرداد 1400 ساعت 15:01

گروه ورزشی: در فاصله ۴۰ روز تا برگزاری رقابت های جهانی نروژ، هنوز برنامه سرمربی تیم ملی کشتی فرنگی برای نحوه انتخاب ملی پوشان اعزامی به این رقابت ها مشخص نیست.


اینبار نیز محمد بنا همچون گذشته برنامه مدون و از پیش تعیین شده ای که همه در جریان آن باشند، برای انتخاب ملی پوشان اعزامی کشتی فرنگی ایران به رقابت های جهانی نروژ ندارد؛ موضوعی که باز هم صدای کشتی گیران را در آورده تا در همین ابتدای اردوی اول، حاشیه وارد تیم شود و ۳ فرنگی کار از اردو خارج شوند.
هر چند انتقاد زیادی به چرایی اعزام مدال آوران المپیکی کشتی آزاد بدون برگزاری انتخابی به جهانی نروژ وارد شد، اما کادر فنی کشتی آزاد حداقل برنامه خود را به صورت مفصل در همه اوزان از مدت ها پیش اعلام کرد؛ برنامه ای که توجه به جوانان و عملکرد آن ها در رقابت های جهانی روسیه از نکات بارز و مثبت آن بود و همین امر نیز نقش تعیین کننده ای در افزایش انگیزه ملی پوشان جوان ایران برای قهرمانی مقتدرانه در خاک روسیه داشت.
‌اما در مقابل، کادر فنی کشتی فرنگی اینبار نیز همچون همیشه برنامه خود را برای انتخاب ملی پوشان اعزامی به رقابت های جهانی اعلام نکرده است؛ موضوعی که باعث سردرگمی بسیاری از کشتی گیران و دوستداران کشتی شده است و مشخص نیست چرا فدراسیون کشتی بر خلاف تیم ملی کشتی آزاد، تا این حد به محمد بنا اختیار تام داده است؟
در شایستگی کشتی گیری مثل هادی ساروی برای حضور در مسابقات جهانی شکی نیست اما چرا دم از اجرای فرآیند و قانون می زنیم اما برای مهدی فلاح که در جام تختی به عنوان یکی از مراحل فرآیند انتخابی قهرمان شده، پشیزی ارزش قائل نمی شویم؟ چرا کادر فنی برنامه خود را برای انتخاب ملی پوشان اعزامی به صورت دقیق اعلام نمی کند تا همه تکلیف خود را بدانند و کشتی فرنگی نیز اینچنین وارد حاشیه نشود؟ چرا روسیه و آمریکا که همیشه با احترام محض به انتخابی، ملی پوشان خود را انتخاب می کنند و همیشه هم موفق تر از ما هستند، الگوی رفتاری کادر فنی ما نمی شوند؟
چرا باید سردرگمی و بی برنامگی درباره انتخاب ملی پوشان تا حدی باشد که چند ساعت پس از رسانه ای شدن حواشی دیروز، به یکباره در فضای مجازی و اینستاگرام اعلام شود، روز یکشنبه قرار است انتخابی وزن ۶۰ کیلوگرم میان ۴ فرنگی‌کار برگزار شود؟ چرا در فاصله ۴۰ روز تا رقابت های جهانی کادر فنی نباید برنامه مدون و حساب شده ای که در ۱۰ وزن بر مبنای عدالت باشد را اعلام عمومی کند؟
این بی برنامگی و رفتارهایی خارج از دایره عدالت با هر نتیجه ای که بدست بیاید مورد انتظار مردم نیست و برای کشتی فرنگی ایران به عنوان یکی از قدرت های کشتی جهان، ایرادی بزرگ که پس از سال ها کماکان پابرجاست، به شمار می رود.
رییس فدراسیون کشتی مسئولیت کامل تیم ملی کشتی فرنگی را به حمید سوریان واگذار کرده و سوریان نیز در جواب کشتی گیران منتقد از بی عدالتی اعلام کرده، مسئولیت فنی با محمد بناست و در کار او دخالت نمی کند!
جدا از هر نتیجه ای که در نروژ بدست بیاید، سرخوردگی و دلزدگی از کشتی نتیجه اصلی بی عدالتی در کشتی فرنگی ایران خواهد بود و احتمالا مثل چند سال قبل چند تک ستاره خواهیم داشت اما ناگهان پشتوانه‌های خود را به دلیل بی انگیزگی از دست خواهیم داد؛ مانند ستاره هایی که در المپیک لندن داشتیم اما در المپیک ریو شکست سختی خوردیم.


کد مطلب: 289164

آدرس مطلب :
https://www.baharnews.ir/news/289164/انتخابی-چالش-همیشگی-محمد-بنا

بهار نیوز
  https://www.baharnews.ir