به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۳۱ - ۱۲:۳۶
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۰/۰۵/۳۰ ساعت ۱۶:۰۶
کد مطلب : ۲۸۹۱۸۱

لحظه شماری زارع برای نبرد با غول آمریکایی

گروه ورزشی: امیرحسین زارع معتقد است تحلیل های فضای مجازی کم لطفی در حق سرمربی تیم ملی کشتی آزاد ایران در المپیک بوده است.
لحظه شماری زارع برای نبرد با غول آمریکایی
امیرحسین زارع با مدال برنزی که در المپیک توکیو بر گردن آویخت، حالا به عنوان یکی از جوانترین مدال آوران تاریخ ورزش ایران در المپیک شناخته می شود. البته رسول خادم هم مثل زارع در 20 سالگی در المپیک 1992 بارسلون به مدال برنز رسیده بود و حالا بعد از 29 سال بازهم یک جوان 20 ساله کشتی آزاد ایران را صاحب یک مدال برنز ارزشمند کرده است.
این پسر قدرتمند آملی تا همین سن و سال هم کارنامه پرافتخاری برای خودش ساخته که در آن مدال هایی مثل طلای نوجوانان جهان، نقره جوانان جهان، طلای امیدهای جهان و برنز المپیک دیده می شود. حالا او برای پر کردن تنها جای خالی کارنامه اش دورخیز کرده است. امیرحسین زارع را حالا می توان به عنوان یکی از مدعیان قهرمانی در سنگین وزن مسابقات جهانی نروژ معرفی کرد.

امیدوارم جواب تستمان در این وضعیت منفی باشد
اردوی تیم ملی از امروز آغاز شده و تست کرونا را پشت سر گذاشتیم. امیدوارم جواب تست همه منفی باشد چون از وقتی از المپیک برگشتیم، دائما در مراسم های استقبال و جمع های خانوادگی بودیم که کمی خطرناک است. وضعیت مازندران نیز متاسفانه قرمز است و امیدوارم هر چه زودتر اوضاع کرونا در کشور بهبود پیدا کند. انشاله از فردا تمریناتمان را آغاز می کنیم. البته من چند روزی بعد از المپیک استراحت و بعد از آن خودم تمریناتم را در شهرم داشتم.

خیلی زود المپیک را فراموش کردم
من به قانون و فرآیندی که فدراسیون تعریف کرده، احترام می گذارم. قبل از المپیک گفته بودند هر کشتی گیری که در المپیک مدال بگیرد، می تواند به مسابقات جهانی برود. من هم سعی کردم هر اتفاقی که در المپیک توکیو رخ داد را فراموش کنم و برای مسابقات جهانی نروژ استارت بزنم. انگیزه زیادی دارم که اولین مدال جهانی ام در رده بزرگسالان را هم کسب کنم و امیدوارم همه چیز برایم خوب پیش برود.
 
قبل از من رسول خادم هم در 20 سالگی مدال المپیک گرفته بود
من در 20 سالگی به مدال برنز المپیک رسیدم و اینطور که شنیدم قبلا آقای رسول خادم هم در این سن و سال توانسته بود صاحب مدال المپیک شود. این لطفی بود که خدا به من داشت تا در 20 سالگی بتوانم روی سکوی المپیک بروم. هم خودم تلاش کردم و هم افراد زیادی زحمت کشیدند تا من برای المپیک به بالاترین درجه آمادگی ذهنی و فکری برسم. با امید به خدا و گوش دادن به حرف بزرگترها و الگوبرداری از قهرمانان خوب ایران و مربیان بزرگ می توانم به این مسیر ادامه دهم.
 

 
غلام محمدی زحمات زیادی برای من کشیده بود
من با آقای غلامرضا محمدی از رده نوجوانان کار کردم و حالا که کارش در تیم ملی به پایان رسیده، به او خسته نباشید می گویم. شخصا برای من زحمات زیادی کشیدند و امیدوارم هر جا هستند، موفق باشند. به آقای پژمان درستکار هم خوشامد می گویم و امیدوارم بتوانیم در کنار هم روزهای خوبی را برای کشتی ایران رقم بزنیم.
 
برخی کامنت ها کم لطفی در حق سرمربی قبلی بود
متاسفانه بعد از پایان المپیک در فضای مجازی دیدم که صحبت های ناخوشایندی درباره کادرفنی و در راس آن آقای غلامرضا محمدی مطرح شده بود. کشتی یک ورزش سخت و بدون رکورد است. حالا اگر مدال هایی که مردم انتظار داشتند، کسب نشده، نباید زحمات چند ساله مربیان زیر سوال برود. دیدیم که حسن یزدانی در لحظات آخر مدال طلا را از دست داد یا اینکه محمدحسین محمدیان اصلا روزش نبود؛ وگرنه حداقل یک برنز می گرفت. برخی کامنت ها و صحبت های مطرح شده دور از فرهنگ و ادب ماست و کم لطفی به غلامرضا محمدی محسوب می شود. ما باید از زحمات مربیان قبلی تقدیر و تشکر کنیم چون من شاهد عینی زحماتی که آن ها در طول اردوها کشیدند، بودم.
 

 
امیدوارم همه مدعیان در جهانی نروژ حاضر باشند
راستش در روزهای اخیر کمی از فضای کشتی دور بودم و خیلی پیگیری نکردم که چه کسانی در مسابقات جهانی حاضر می شوند. به هر حال مدت ها بود که از خانواده دور بودم و باید کمی به دید و بازدیدهای بعد از المپیک می رسیدم. من امیدوارم همه مدعیان در مسابقات جهانی حاضر باشند. به هر حال این مسابقات جای بهترین های جهان است و نباید هیچ حریفی را دست کم گرفت.
 
انتظار استیوسون آمریکایی را در نروژ می کشم
البته شنیدم می گویند استیوسون آمریکایی که قهرمان المپیک شد، به جهانی نمی آید، اما مطمئن نیستم. من خیلی علاقه مندم که با او کشتی بگیرم و امیدوارم که در نروژ او را ملاقات کنم. در المپیک هم خودم را آماده کرده بودم به فینال برسم و استیوسون را هم شکست دهم، اما متاسفانه این اتفاق رخ نداد. این کشتی گیر آمریکایی نشان داد که توانایی های بالایی دارد.
 
استیوسون نشان داد باید تا لحظه آخر بجنگی
کشتی فینال المپیک در سنگین وزن بین گنو پتریاشویلی و استیوسون نشان داد که کشتی ورزش لحظه هاست و حتی در صدم ثانیه ها می توان امتیاز گرفت و سرنوشت را تغییر داد. پس باید تا آخرین لحظه بجنگی و تلاش کنی. پتریاشویلی در حدود 10 ثانیه دو بار خاک شد و 4 امتیاز به حریفش داد؛ وگرنه قهرمان المپیک شده بود. نمی توان به پتریاشویلی هم انتقاد کرد چون توانایی بالایی دارد و تمام تلاشش را کرد. آن هایی که ضربان بالای 200 و کشتی گرفتن در میادین بزرگ را تجربه کرده اند، می دانند که من چه می گویم.
 

 
باخت به یک جوان 18 ساله برای پتریاشویلی سنگین بود
من می توانستم پتریاشویلی را در نیمه نهایی شکست دهم. در سه دقیقه اول هم خوب کشتی گرفتم، اما به هر حال او هم کشتی گیر بزرگی است و توانایی های بالایی دارد. سعی می کنم از این شکست درس بگیرم. این کشتی گیر گرجستانی دو سال قبل در لیگ ایران از من باخت و انگیزه زیادی داشت که آن شکست را جبران کند. به هر حال باختن به یک جوان 18 ساله برای قهرمان جهان سنگین بود. برای جهانی نروژ هم اگر پتریاشویلی باشد، باید او را آنالیز کنیم و با کادرفنی برنامه ای برای مبارزه با او در نظر بگیریم.
 
در نروژ به چیزی جز طلا فکر نمی کنم
می دانم که انتظارات از من بالا رفته، اما هر مسابقه ای شرایط خودش را دارد. مسابقات جهانی نروژ هم قطعا از سطح بالایی برخوردار است. من همه تلاشم را می کنم که تمام رقبایم را شکست دهم و امیدوارم که اولین مدال جهانی من در رده بزرگسالان رنگش طلایی باشد. قطعا به چیزی جز طلا فکر نمی کنم.
 
به کشتی و مدال فکر می کنم؛ نه پول و جایزه
خدا را شکر با مدالی که گرفتم، جوایزی هم به من تعلق گرفت که برخی از آن ها پرداخت شده و برخی هم نه. اما این را بگویم که من اصلا به این موضوعات توجهی ندارم و همه حواسم به کشتی است. مسائل مالی و این جوایز را به پدرم و عمویم سپردم و خودم را درگیر این مسائل نمی کنم. خدا را شکر آقای دبیر هم در این زمینه خیلی پیگیر است. نمی خواهم در این وضعیت خود مرا درگیر مسائل اقتصادی کنم و فعلا تمام تمرکزم روی کشتی است.
برچسب ها: کشتی
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها