کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

ویتامین D از سرطان روده بزرگ پیشگیری می کند

31 مرداد 1400 ساعت 12:37


گروه علمی: طبق گزارش محققان، مواد خوراکی سرشار از ویتامین D به حفاظت از جوانان در مقابل سرطان روده بزرگ کمک می کند.در حالی که سرطان روده بزرگ به طور کلی در حال کاهش است، اما موارد ابتلاء به این بیماری در میان افراد جوان در حال افزایش است.
 

این روند صعودی به خاطر کاهش مصرف ویتامین D در غذاهایی مانند ماهی، قارچ، تخم مرغ و شیر است.شواهد فزاینده ای در مورد ارتباط بین ویتامین D و خطر مرگ ناشی از سرطان روده بزرگ وجود دارد، اما تحقیقات کمی در مورد اینکه آیا مصرف ویتامین D با خطر ابتلاء به سرطان روده بزرگ (قبل از ۵۰ سالگی) ارتباط دارد یا خیر، وجود دارد.

دکتر «کیمی نگ»، سرپرست تیم تحقیق از مؤسسه سرطان دانا فاربر بوستون، می‌گوید: «از آنجا که کمبود ویتامین D در چند سال گذشته همواره در حال افزایش بوده است، ما به بررسی این موضوع پرداختیم که آیا این مسئله می‌تواند در افزایش نرخ سرطان روده بزرگ در جوانان مؤثر باشد یا خیر.»این مطالعه نشان داد که دریافت ۳۰۰ واحد ویتامین D در روز یا بیشتر، تقریباً معادل سه لیوان شیر، خطر ابتلاء به سرطان روده بزرگ را تا حدود ۵۰ درصد کاهش می‌دهد.

مصرف بیشتر ویتامین D با کاهش خطر ابتلاء به پولیپ روده بزرگ پیش سرطانی قبل از ۵۰ سالگی مرتبط بود.
این یافته‌ها بر اساس داده‌های بیش از ۹۴ هزار زن است که بخشی از یک مطالعه طولانی مدت بودند که در سال ۱۹۸۹ آغاز شد. آنها هنگام شروع مطالعه ۲۵ تا ۴۲ سال سن داشتند.محققان ارتباط قابل توجهی بین مصرف ویتامین D و خطر ابتلاء به سرطان روده بزرگ پس از ۵۰ سالگی پیدا نکردند. به گفته محققان به مطالعه بیشتری نیاز است تا مشخص شود که آیا ویتامین D در واقع محافظت بیشتری در برابر سرطان روده بزرگ در جوانان ایجاد می‌کند.به گفته محققان، این یافته‌ها می‌تواند به توصیه‌هایی برای دریافت بیشتر ویتامین D به عنوان یک افزودنی ارزان برای آزمایش‌های غربالگری برای جلوگیری از سرطان روده بزرگسالان زیر ۵۰ سال منجر شود.


کد مطلب: 289327

آدرس مطلب :
https://www.baharnews.ir/news/289327/ویتامین-d-سرطان-روده-بزرگ-پیشگیری-می-کند

بهار نیوز
  https://www.baharnews.ir