به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۰۴ - ۱۹:۲۷
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۰/۰۵/۳۱ ساعت ۱۸:۱۳
کد مطلب : ۲۸۹۴۲۶

قاتل در شهرستان شوش از قصاص رهایی یافت

قاتل در شهرستان شوش از قصاص رهایی یافت
گروه جامعه:رئیس دادگستری شوش گفت: اعضای شعبه ویژه عشایر شورای حل اختلاف این شهرستان با تلاش خود توانستند که قاتلی را پس از ۱۳ سال در انتظار اجرای حکم قصاص، از چوبه دار نجات بدهند. اسکندر خطایی عصر امروز یکشنبه در خصوص جزئیات این خبر اظهار کرد: سال ۱۳۸۷ در نزاعی یک نفر در شوش به قتل می‌رسد و پس از این حادثه بین خانواده قاتل و مقتول اختلاف شدیدی به وجود می‌آید.

رئیس دادگستری شوش ادامه داد: اولیای دم به دنبال انتقام از خانواده قاتل بودند که به‌واسطه خیران، مصلحان و برخی از اعضای شورای حل اختلاف و همچنین بزرگان این خانواده مسیر قانونی را بر انتقام ترجیح دادند که پس از دستگیری قاتل و در مراحل قانونی به قصاص نفس محکوم شد.

وی افزود: در این ۱۳ سال خانواده قاتل بزرگان و خیران زیادی را واسطه قرار دادند تا بلکه اولیای دم را راضی به عفو و بخشش فرزند خود کنند ولی نتیجه‌ای حاصل نشد اما با اعلام پشیمانی قاتل از بزه خود و درخواست کمک از شورای حل اختلاف شوش و با دستور قضائی، پرونده برای ایجاد صلح و سازش به شعبه ویژه عشایر شورای حل اختلاف این شهرستان ارجاع داده شد.

رئیس دادگستری شوش گفت: اولیای دم در این ۱۳ سال به اجرای حکم قصاص قاتل فرزند خود اصرار داشتند ولی با ورود اعضای شعبه ویژه عشایر شورای حل اختلاف این شهرستان روزنه امیدی گشوده شد و بلافاصله با برگزاری جلسات متعددی با خانواده مقتول، زمینه عفو و بخشش قاتل را فراهم کردند.

خطایی بیان کرد: تلاش و کوشش اعضای شعبه شورای حل اختلاف ویژه عشایر این شهرستان در شرایط سخت شیوع بیماری کرونا به ثمر نشست و اولیای دم خانواده از حق قصاص خود گذشتند و با عفو و بخشش بی‌قیدوشرط قاتل فرزند خود را از چوبه دار رها کردند.

رئیس دادگستری شوش از اولیای دم، اعضای شورای حل اختلاف شعبه ویژه عشایر، بزرگان، سران عشایر، معتمدان و خیران این شهرستان قدردانی کرد و گفت: کسانی که عفو و بخشش می‌کنند و در زمینه اصلاح ذات البین قدم برمی‌دارند، بدون شک نزد خداوند متعال، عزیز هستند و همیشه در تاریخ ماندگار خواهند بود؛ بنابراین حلاوتی که در عفو و گذشت است در انتقام نیست و اولیای دم با گذشت از خون فرزند خود، کار بسیار بزرگ و خداپسندانه‌ای را انجام دادند.
مرجع : مهر
برچسب ها: قصاص رهایی
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها