به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۱۰ - ۱۳:۴۳
 
۱
تاریخ انتشار : ۱۴۰۰/۰۶/۰۱ ساعت ۱۵:۴۷
کد مطلب : ۲۸۹۶۲۱

حمایت آمریکا از لیتوانی در مقابل چین

حمایت آمریکا از لیتوانی در مقابل چین
گروه بین الملل: وزیر خارجه آمریکا در گفتگو با همتای لیتوانیایی خود درباره اقدام مشترک دو جانبه به منظور کمک به این کشور برای ایستادگی در برابر فشارهای چین بابت تصمیم در بهبود روابطش با تایوان، گفتگو داشت. چین اخیرا در تنش با لیتوانی از این کشور خواست تا سفیرش از پکن را خارج کند و سفیر چین را از ویلنیوس فرا خواند. این تنش سیاسی بابت این به وجود آمد که دولت لیتوانی به تایوان اجازه داد تا سفارت دوفاکتویی را با نام خودش در ویلنیوس باز کند.آنتونی بلینکن و "گابریلیوس لاندسبرگیس"، وزرای خارجه آمریکا و لیتوانی درباره اقدامات خصمانه یکجانبه چین و فشارهای سیاسی بر ویلینوس گفتگو داشته و آن را کاملا غیرقابل قبول دانستند.
وزارت خارجه لیتوانی جزئیات بیشتری از این گفتگوی تلفنی بین وزرای خارجه دو کشور ارائه نکرده است.وزارت خارجه آمریکا نیز در بیانیه‌ای جداگانه اعلام کرد که بلینکن همبستگی آمریکا را با این متحد ناتو و شریک در اتحادیه اروپا در مواجهه با رفتار خصومت‌آمیز چین اعلام کرده است.چین، تایوان را یکی از استان‌های خود می‌داند و هرگونه اقدام برای برقراری ارتباط جداگانه کشورها خارج از سیاست چین واحد را درباره این منطقه عبور از خط قرمز خود انگاشته و با آن مخالف است. حتی گفته که اگر لازم باشد، از زور برای بازگرداندن این منطقه تحت لوای خود استفاده می‌کند. دولت آمریکا قوی‌ترین حامی بین‌المللی و تامین کننده اصلی سلاح تایوان به حساب می‌آید.


 
برچسب ها: چین
نام شما

آدرس ايميل شما
توجه: نظرات حاوی توهين، افترا، اتهام و ... به اشخاص حقيقی و حقوقی، و نظرات شعارگونه «مرگ، درود و مشابه آنها»، و همچنين نظرات طولانی تر از 500 حرف، به هيچ وجه منتشر نخواهند شد.
نظر شما *

پربيننده‎ترين مطالب و خبرها