به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۳۱ - ۱۸:۳۸
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۰/۰۶/۰۲ ساعت ۰۹:۱۷
کد مطلب : ۲۸۹۶۷۱
معنی اقتصاد مقاومتی این نیست که مردم فقط باید مقاومت کنند

راغفر: به «کُلی گویی‌ها» نمی‌شود برنامه گفت

راغفر: به «کُلی گویی‌ها» نمی‌شود برنامه گفت
گروه اقتصادی: سومین روز از بررسی برنامه وزاری پیشنهادی کابینه سیزدهم در حالی در خانه ملت دنبال می شود که تاکنون حواشی بسیاری را به همراه داشته است. بی برنامه بودن وزرای معرفی شده در یک طرف و همچنین نداشتن اشراف کافی بر وزارت خانه مرتبط تا حدی بوده است که علی رغم اینکه گفته می شود 19 وزیر پیشنهادی مشکلی برای جلب رای اعتماد نمایندگان ندارد اما گفته می شود که احتمالا این کابینه نتواند انتظارات مردم را برطرف کند.

حسین راغفر، اقتصاددان  گفت: دولت ها برای رفع مشکلات جاری کشور باید برنامه داشته باشد. برنامه هم این «کلی گویی» هایی که توسط وزرای پیشنهادی در صحن علنی مجلس مطرح می شود نیست. به نظر بنده اینکه هر وزیری برنامه خودش را ارائه می کند درست نیست. وزیر باید مجری برنامه دولت باشد. باید یک برنامه دقیق اقتصادی در مرحله اول وجود داشته باشد تا اینکه وزیر بتواند با اجرای آن مشکلات را حل نماید. نه اینکه هرکدام از وزرا برای خودش برنامه بدهد.

وی اضافه کرد: اتفاقاً علت اینکه پس از مدتی در دولت ها تعارض هایی بوجود می آید همین مطلبی است که عرض کردم. یعنی هر کدام از اعضای کابینه سعی می کنند برنامه های خودشان را اجرا کنند و پس از مدتی هم به مشکل بر می خورند.

استاد اقتصاد دانشگاه الزهرا در واکنش به تکیه وزرای اقتصادی کشور نسبت به اجرای «اقتصاد مقاومتی» گفت: اقتصاد مقاومتی یعنی مقاوم کردن اقتصاد در برابر تکان های داخلی و خارجی، معنی اقتصاد مقاومتی این نیست که مردم فقط باید مقاومت کنند. منتهای مراتب همین اجرای اقتصاد مقاومتی هم باید با برنامه باشد. باید مشخص باشد که چگونه می خواهیم در برابر شوک تحریم ها مقاومت کنیم. چگونه می توانیم وضعیت مردم را بهبود ببخشیم. این نابرابری هولناکی که در کشور ایجاد شده است را چگونه می خواهیم از بین ببریم.

راغفر همچنین درباره سپردن کار اقتصادی دولت به معاون اول تصریح کرد: چون آقای رئیسی چیزی از «اقتصاد» نمی داند به همین دلیل رئیس جمهور وظیفه سروسامان دادن به مشکلات اقتصادی کشور را به آقای مخبر محول کرده است اما در نظر مجلس آقای رئیس جمهور باید پاسخگو باشد. اما به هر صورت این اقدام آقای رئیسی بسیار خوب بود زیرا یکی از مشکلات کنونی اقتصاد کشور این است که وزارت اقتصاد در یک مسیر است، بانک مرکزی در یک مسیر دیگر و .. که خیلی وقت ها در تعارض با یکدیگر عمل می کنند که لازم است هماهنگی بین این وزارتخانه توسط یک نفر انجام بدهد که اقدام مناسبی است.
مرجع : دیده بان ایران
برچسب ها: حسین راغفر
نام شما

آدرس ايميل شما
توجه: نظرات حاوی توهين، افترا، اتهام و ... به اشخاص حقيقی و حقوقی، و نظرات شعارگونه «مرگ، درود و مشابه آنها»، و همچنين نظرات طولانی تر از 500 حرف، به هيچ وجه منتشر نخواهند شد.
نظر شما *

پربيننده‎ترين مطالب و خبرها