به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۰۴ - ۱۴:۲۴
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۰/۰۶/۰۲ ساعت ۱۸:۳۶
کد مطلب : ۲۸۹۸۶۷

اهدای عضو جوان برازجانی به ۵ بیمار نفس بخشید

اهدای عضو جوان برازجانی به ۵ بیمار نفس بخشید
گروه جامعه: رئیس مرکز فراهم آوری اعضای پیوندی دانشگاه علوم پزشکی بوشهر گفت: جوان ۲۷ ساله برازجانی با اهدای عضو خود به زندگی ۵ نفر جان دوباره بخشید.علیرضا باقری اظهار کرد: ایثار خانواده "الیاس برازجانی" جوان ۲۷ ساله باعث شد، سحرگاه امروز عمل برداشت قلب این بیمار که به علت تصادف ابتدا ضربه مغزی و سپس دچار مرگ مغزی شده بود در بیمارستان شهید گنجی برازجان انجام شود.

وی ادامه داد: قلب این بیمار با بالگرد اورژانس ۱۱۵ به شیراز انتقال داده شد. همچنین اعضای دیگر مرحوم برازجانی شامل کلیه‌ها، کبد و پانکراس برای پیوند به بیماران نیازمند به بیمارستان ابوعلی سینای شیراز ارسال شد.رئیس مرکز فراهم‌ آوری اعضای پیوندی دانشگاه علوم پزشکی بوشهر تصریح کرد: این نخستین عمل برداشت قلب در بیمارستان شهید گنجی برازجان و همچنین نخستین ارسال قلب برای اهدا از بوشهر به شیراز است، پیش از قلب‌ های اهدایی به تهران فرستاده می‌ شد.

باقری تصریح کرد: انتقال هوایی قلب برای چهارمین بار در استان بوشهر و برای اولین بار از بیمارستان شهید گنجی برازجان انجام شد.وی عنوان کرد: این پنجمین ایثار ماندگار در سال جاری و هشتاد و پنجمین برداشت عضو در استان بوشهر تاکنون است.

رئیس مرکز فراهم‌ آوری اعضای پیوندی دانشگاه علوم پزشکی بوشهر بیان کرد: کارت اهدای عضو به تنهایی برای اهدای اعضای فرد مرگ مغزی کافی نیست و به رضایت خانواده وی نیز نیاز است. دریافت این کارت در زمان حیات باعث می‌شود که خانواده از نیت و تمایل قلبی فرد آگاه شود و در زمان حساس تصمیم‌گیری برای اهدای عضو، راحت‌تر بتواند مطابق با خواست عزیزشان رفتار کند.
برچسب ها: اهدای عضو
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها