به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۰۹ - ۲۱:۵۸
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۰/۰۶/۰۳ ساعت ۱۵:۱۲
کد مطلب : ۲۹۰۰۵۴

مسلمانان باید به مسئولیت خود عمل کنند

مسلمانان باید به مسئولیت خود عمل کنند
گروه بین الملل: رئیس جمهوری ترکیه گفت که مسلمانان باید به منظور امنیت و آینده بشریت مسئولیت بپذیرند.
 رجب طیب اردوغان طی پیامی ویدئویی برای چهارمین اجلاس عمومی مجمع جوانان سازمان همکاری اسلامی گفت: مسلمانان باید به منظور امنیت و آینده بشریت مسئولیت بپذیرند.
رئیس جمهوری ترکیه در این باره اظهار کرد: مسلمانان باید به خاطر صلاح و رفاه خود و همچنین امنیت و آینده کل بشریت مسئولیت بپذیرند و نسبت به ناعدالتی‌های موجود واکنش نشان دهند.
اردوغان در بخش دیگری از سخنان خود تصریح کرد: مسلمانان از سویی با درگیری‌، خشونت، فقر و بیماری و از سویی نیز با اسلام‌هراسی که درحال رشد در غرب است، دست به گریبان هستند.
وی با بیان اینکه در یکی از حساس‌ترین برهه‌های تاریخ بشریت به سر می‌بریم، گفت که مسائل امنیتی، اقدامات تروریستی و شیوع بیماری‌های واگیردار باعث عدم دستیابی جامعه جهانی به صلح و آرامش شده‌اند.
رئیس جمهور ترکیه با اشاره به اینکه جهان اسلام بیش از هر منطقه دیگری گرفتار مشکلات موجود است، ادامه داد: تداوم سیستم موجود بر جهان که در یک سوی آن گرسنگی، جنگ و فقر شدید و در نقطه مقابل آن زندگی لوکس و استثمار حاکم است، غیرممکن به نظر می‌رسد.
اردوغان با اشاره به اینکه مکررا با گفتن جمله «جهان از پنج بزرگتر است»، خواهان تاکید بر ناعدالتی موجود بر جهان است، گفت: در این مسیر جوانان مسلمان مسئولیت مهمی بر دوش دارند. ما باید به جای اختلاف همکاری و به جای خصومت و دشمنی محبت و دوستی را تقویت کنیم.
برچسب ها: ترکیه
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها