به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۰۴ - ۱۹:۲۷
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۰/۰۶/۰۴ ساعت ۰۹:۳۹
کد مطلب : ۲۹۰۱۰۰

گنجاندن اندیشه شی جین‌پینگ در برنامه درسی مدارس چین

گنجاندن اندیشه شی جین‌پینگ در برنامه درسی مدارس چین
گروه بین الملل: چین ایدئولوژی سیاسی رئیس‌جمهور شی جین‌پینگ را به برنامه درسی مدارس در سطح ملی معرفی خواهد کرد.
وزارت آموزش و پرورش در دستورالعمل‌های جدید خود گفته است اندیشه شی جین‌پینگ به نوجوانان در پاگرفتن باورهای مارکسیستی کمک خواهد کرد.این ایدئولوژی قرار است در تمام برنامه‌های تحصیلی، از دبستان تا دانشگاه، گنجانده شود.
این از دیگر تلاش‌های  شی است تا نقش حزب کمونیست حاکم چین را در همه عرصه‌های جامعه مستحکم کند.وزارت آموزش و پرورش در بیانیه‌ای اعلام کرد که هدف از این اقدام پروراندن نقش‌آفرینان و وارثان سوسیالیسم در همه زمینه‌های اخلاقی، روشنفکری، جسمی و زیبایی‌شناختی است.
این دستورالعمل‌ها شامل آموزش کارهای جسمی برای پرورش روحیه سختکوشی، و همچنین آموزش در زمینه امنیت ملی است.در سال ۲۰۱۸، نهاد عالی‌رتبه چین با گنجاندن اندیشه شی جین‌پینگ در قانون اساسی، به آن عزت بخشید.از آن زمان، این اندیشه در بعضی دانشگاه‌ها و در میان جناح‌های سیاسی جوانان به عنوان فعالیت‌های فوق‌برنامه معرفی شده است.
اما با اجرای دستورالعمل‌های جدید، برنامه‌های درسی شاهد گسترش تدریس این ایدئولوژی در تمام سطوح خواهد بود.
مدارس ابتدایی روی پروراندن عشق به کشور، عشق به حزب کمونیست چین و سوسیالیسم تمرکز خواهند کرد. در مدارس راهنمایی، تمرکز روی ترکیبی از تجربیات ادراکی و تحصیل دانش خواهد بود، تا به دانش‌آموزان در شکل دادن سنجش‌ها و نظرات سیاسی پایه کمک کند.در دانشگاه، تاکید بیشتر بر پاگرفتن تفکر نظری خواهد بود.
تیان هویی‌شنگ، از مقامات وزارت آموزش و پرورش،  گفت که این وزارتخانه همچنین روی موضوعاتی مانند رهبری حزب و آموزش دفاع ملی برای گنجاندن در برنامه درسی کار می‌کند.
رهبران قبلی چین هم ایدئولوژی‌های سیاسی خود را ارائه کرده بودند، که در قانون اساسی یا تفکرات حزب گنجانده شده‌اند.اما همه این رهبران، ایدئولوژی‌های خود را اندیشه توصیف نکرده‌اند، عنوانی که در راس سلسله مراتب دکترین حزب کمونیست چین قرار دارد. فقط مائو تسه‌تونگ، بنیانگذار حزب، و دنگ شیائوپینگ، از رهبران عالی‌مقام پیشین، عنوان اندیشه را به ایدئولوژی‌های خود داده‌اند.

اندیشه شی جین‌پینگ دارای ۱۴ اصل عمده است که بر آرمان‌های کمونیستی تاکید می‌کند؛ همچنین شامل موارد زیر است:
    خواستار اصلاحات کامل و عمیق و ایده‌های جدید در حال توسعه
    وعده زندگی موزون بین انسان و طبیعت
    تاکید بر اقتدار مطلق حزب بر ارتش مردم
    تاکید بر اهمیت یک کشور و دو سیستم، اما با آینده پیوستن مجدد و کامل به سرزمین مادری


 
برچسب ها: چین
نام شما

آدرس ايميل شما
توجه: نظرات حاوی توهين، افترا، اتهام و ... به اشخاص حقيقی و حقوقی، و نظرات شعارگونه «مرگ، درود و مشابه آنها»، و همچنين نظرات طولانی تر از 500 حرف، به هيچ وجه منتشر نخواهند شد.
نظر شما *

پربيننده‎ترين مطالب و خبرها