کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

فرمانده سازمان بسیج:

بسیجیان برای اعزام به سوریه گریه می‌کنند

2 بهمن 1392 ساعت 11:58

گروه سياسي: فرمانده سازمان بسیج گفت: امروز نیرو‌های بسیج برای اعزام به سوریه «گریه» می‌کنند.


به گزارش پایگاه اینترنتی بسیج، سردار محمدرضا نقدی رییس سازمان بسیج مستضعفین با خانواده شهید حاج رسول حیدری یکی از شهدای جنگ بوسنی دیدار کرد. در این دیدار که سردار فضلی جانشین رییس سازمان بسیج نیز حضور داشت، مادر شهید رسول حیدری اظهار داشت: دو سال پیش مبتلا به تومور در ریه شدم و شبی در خواب شیخ جعفر مجتهدی و حاج رسول را دیدم که در جایی نشسته‌اند و سوال و جواب می‌کنند.

مادر شهید در ادامه افزود: درباره بیماری خود با شهید رسول صحبت کردم و به ایشان گفتم که به همین خاطر می خواهند مرا ببرند که شهید گفت «نه، من نخواهم گذاشت» که با دعای فرزند شهیدم شفا یافته و از مرگ نجات یافتم. همچنین سردار نقدی خاطراتی را از حضور شهید حیدری در دفاع مقدس و پس از آن در جنگ بوسنی بیان کرد.

رییس سازمان بسیج مستضعفین علاقه وافر شهید حاج رسول حیدری را به مادرش یادآور شد و ادامه داد: شهید رسول و گروه ایشان در طول 8 یا 9 ماه در پایگاهی بودند که برای رسیدن به پایگاه باید 8 تا 10 روز و هر روز 14 ساعت پیاده روی از مرز ایران در خاک عراق انجام می شد و چون امکان پیاده روی مستمر نبود، نیروها با استراحت موقت در قرارگاه بارزان خود را به پایگاه می رساندند.

وی در ادامه خاطرنشان کرد: حاج رسول پس از جنگ برای ادامه تحصیل به دانشگاه امام حسین علیه السلام وارد شد و در سال آخر دانشگاه بود که جنگ بوسنی آغاز شد. سردار نقدی به شناسایی‌های اولیه در بوسنی برای اعزم نیرو اشاره و بیان کرد: پس از شناسایی های اولیه، روزی که برای اعزام نیرو آماده می‌شدیم، حاج رسول به دفتری که در تهران داشتیم آمد و برای اعزام گریه می کرد همانطور که امروز بسیجیان برای اعزام به سوریه گریه می کنند.

وی در ادامه خاطرات خود خاطرنشان کرد: شهید رسول می‌گفت این شب‌ها که وضعیت بوسنی در تلویزیون پخش می شود، من نمی توانم این صحنه های کشتار را تحمل کنم و آماده اعزام هستم که با اصرار فراوان، ایشان همراه با گروهی که در دفاع مقدس همراهش بود اعزام شدند و این شهید بزرگوار در بوسنی بسیار زحمت کشیده و در آنجا به شهادت رسید. نقدی در پایان سخنان خود با بیان اینکه خون این شهدا مانند سایر نقاط به بار نشسته است، تصریح کرد: امسال در بوسنی برای این شهید و سایر شهدا مراسم گرفتند که با استقبال پرشور مردم و مسئولین محلی روبرو شده بود.


کد مطلب: 29012

آدرس مطلب :
https://www.baharnews.ir/news/29012/بسیجیان-اعزام-سوریه-گریه-می-کنند

بهار نیوز
  https://www.baharnews.ir