به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۰۶ - ۱۵:۰۳
 
۳
تاریخ انتشار : ۱۴۰۰/۰۶/۰۴ ساعت ۱۲:۴۰
کد مطلب : ۲۹۰۱۴۲

عذرخواهی رئیس زندان اوین کافی نیست

عذرخواهی رئیس زندان اوین کافی نیست
گروه سیاسی: یك نماینده پیشین مجلس به حادثه اخیر زندان اوین و فیلم‌های منتشرشده از این زندان اشاره کرد و  گفت: این فیلم‌ها نشان می‌دهد که متاسفانه در گذشته تخلفات غیر قابل گذشتی وجود داشته، اما همین که رئیس محترم قوه قضائیه دستور پیگیری سریع دادند نویدبخش است و امیدواریم که موضوع کاملاً پیگیری شود.
 علی مطهری افزود: صرفاً عذرخواهی رئیس زندان اوین کافی نیست و رئیس زندان اوین و رئیس سازمان زندان‌ها باید پاسخگو باشند و استعفا بدهند. ان‌شاءالله با روند جدیدی که آقای اژه‌ای آغاز کردند از این مشکلات عبور کنیم.مطهری همچنین درباره بازدید رئیس قوه قضائیه از زندان اوین و ملاقات با زندانیان امنیتی گفت: همین دیدار و برخی از صحبت‌های ایشان نشان می‌دهد که نسبت به رعایت حق متهمان و حتی زندانیان، حساسیت و توجه دارند و قصد دارند حقوق اینها رعایت شود که ما امیدواریم در کارشان موفق باشند و برخی نهادهای اطلاعاتی و امنیتی در کار ایشان موانعی ایجاد نکنند که این نیاز به ایستادگی دارد و ان‌شاءالله ایشان هم مقاومت و ایستادگی لازم را خواهند داشت.
 او  به ارائه پیشنهاداتی به رئیس قوه قضائیه پرداخت و گفت: پیشنهاد می‌کنم که ایشان به بازدیدهای خود مخصوصاً اگر سرزده باشد ادامه دهند و از بقیه زندان‌ها هم بازدید داشته باشند، حتی از برخی دادگاه‌ها بازدید کنند و ملاقات حضوری با افرادی را که با قوه قضائیه سروکار دارند نیز در نظر بگیرند.
 مطهری افزود: منظور بنده این نیست که ملاقات‌ها خیلی زیاد باشد که وقت ایشان گرفته شود، ولی حداقل ماهی یک بار یک ملاقات عام و یک دیدار با مردم داشته باشند، چون می‌توان خیلی از حرف‌ها را مستقیماً از مردم شنید که ممکن است بسیاری از مسئولان آن حقایق را ابراز نکنند. این اقدامات می‌تواند مکمل رویه‌ای باشد که جناب آقای اژه‌ای در پیش گرفته‌اند و ایشان را از توفیقات بیشتری برخوردار کند.
 
برچسب ها: زندان اوین
نام شما

آدرس ايميل شما
توجه: نظرات حاوی توهين، افترا، اتهام و ... به اشخاص حقيقی و حقوقی، و نظرات شعارگونه «مرگ، درود و مشابه آنها»، و همچنين نظرات طولانی تر از 500 حرف، به هيچ وجه منتشر نخواهند شد.
نظر شما *

پربيننده‎ترين مطالب و خبرها