کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

توپ طلا؛ هدف بعدی ستاره ایتالیایی؟

جورجینیو به عنوان بازیکن سال یوفا انتخاب شد

5 شهريور 1400 ساعت 16:21

گروه ورزشی: جورجینیو، هافبک چلسی و تیم ملی ایتالیا، از انتخاب به عنوان بازیکن سال یوفا ابراز خوشحالی کرد.


می‌توان گفت جورجینیو سال شگفت‌انگیزی را پشت سر گذاشت؛ او به همراه چلسی موفق به قهرمانی در چمپیونزلیگ شد و در تابستان نیز با تیم ملی ایتالیا یورو را فتح کرد. این اما پایان کار نبود و هافبک ایتالیایی شب گذشته جایزه بازیکن سال یوفا را هم از آن خود کرد. اما انتقاداتی نسبت به انتخاب جورجینیو به عنوان بازیکن سال یوفا وجود داشته و برخی معتقد هستند که شاید بازیکن دیگری شایسته این عنوان بوده است. با این حال وقتی به عملکرد جورجینیو در یک سال گذشته نگاه می‌کنیم متوجه می‌شویم که او بهترین دوران فوتبال خود را پشت سر گذاشته است. در واقع این هافبک ایتالیایی قلب تپنده خط هافبک چلسی در راه فتح لیگ قهرمانان اروپا بود و در تیم ملی ایتالیا نیز چنین نقشی را برعهده داشت و به طور کلی می‌توان گفت که شایسته کسب این جایزه بود.
  
 جورجینیو این جایزه را بالاتر از هم تیمی خود در چلسی یعنی انگولو کانته و ستاره بلژیکی منچسترسیتی یعنی کوین دی بروین به دست آورد. این اتفاق در حالی رخ داد که ستاره‌های بزرگی نظیر لیونل مسی، کریستیانو رونالدو و روبرت لواندوفسکی جایی در بین این سه بازیکن برتر سال یوفا نداشتند. کسب جایزه بهترین بازیکن سال یوفا حالا امیدهای جورجینیو را حتی برای رسیدن به توپ طلا نیز افزایش داده است. در حال حاضر او بعد از لیونل مسی، روبرت لواندوفسکی، انگولو کانته و در کنار کیلیان امباپه پنجمین شانس کسب توپ طلا در سال 2021 محسوب می‌شوند. با این حال بر هیچ کس پوشیده نیست که انتخاب به عنوان بازیکن سال یوفا شانس جورجینیو را برای کسب توپ طلا نیز افزایش داده است.
 گفتنی است وضعیت کنونی و احتمال کسب توپ طلا توسط ستاره های ذکر شده به شرح زیر است.
 لیونل مسی: 4/11
روبرت لواندوفسکی: 1/6
انگولو کانته: 1/8
جورجینیو: 1/10
کیلیان امباپه: 1/10

 جورجینیو بعد از انتخاب به عنوان بازیکن سال یوفا گفت: " ناراحت کننده است که به خاطر محدودیت هایی که وجود دارد نمی توانم در مراسم حضور داشته باشم. در مراسم حضور ندارم اما می‌خواهم تاکید کنم که بی‌نهایت از کسب این جایزه خوشحال و هیجان زده هستم. لازم است از همه کسانی که در این موفقیت من نقش داشتند تشکر کنم؛ خانواده، دوستان، مربیان، هم تیمی ها، هواداران و حتی کسانی که هیچ اعتقادی به آن نداشتند چرا که آنها به من انگیزه مضاعف دادند تا تلاش بیشتری داشته باشم." جورجینیو در ادامه گفت: "در این سال توانستم به افتخارات بسیار زیادی دست پیدا کنم و می توانم درباره آنها از کلمه سورئال(فرا واقع‌گرایانه) استفاده کنم. ما وقتی با خانواده و دوستانم نیز صحبت می‌کنیم این کلمه را به زبان می آوریم. در واقع تصور کردن این موفقیت ها و اتفاقات رقم خورده برای من بسیار سخت و دشوار بوده است."


کد مطلب: 290313

آدرس مطلب :
https://www.baharnews.ir/news/290313/جورجینیو-عنوان-بازیکن-سال-یوفا-انتخاب

بهار نیوز
  https://www.baharnews.ir