به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۰۴ - ۱۹:۲۷
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۰/۰۶/۰۵ ساعت ۱۸:۰۶
کد مطلب : ۲۹۰۳۴۷

محیط زیست دریای خزر آسیب دیده است

محیط زیست دریای خزر  آسیب دیده است
گروه جامعه: معاون محیط زیست دریایی و تالاب‌های سازمان محیط زیست درباره آسیب‌های دریای خزر توضیح داد. احمد رضا لاهیجان زاده معاون محیط زیست دریایی و تالاب‌های سازمان محیط زیست گفت: دریای خزر یکی از بزرگترین دریا‌ها با محیطی بسته در سطح کره زمین است.
 
وی بیان کرد: دریای خزر، یکی از دریا‌هایی است که منابع نفتی در بستر آن وجود دارد و به دلیل مسائل مختلفی که در سال‌ها و دهه‌های اخیر اتفاق افتاد، محیط زیست دریای خزر  آسیب دیده است.لاهیجان زاده با بیان اینکه بخشی از آسیب‌ها به تغییرات اقلیمی بر می‌گردد گفت:  ورود رودخانه‌ها به دریای خزر خصوصا رودخانه ولگا که اصلی‌ترین منبع تامین کننده آب دریا به شمار می‌رود، کاهش پیدا کرده است.

وی اظهار کرد:  در ۲۰ سال گذشته شاهد پسروی دریای خزر بوده‌ایم اما بحث دیگر، ورود آلاینده‌هایی است که به صورت فاضلاب‌های صنعتی و شهری وارد دریا می‌شود.لاهیجان زاده بیان کرد: کاهش تنوع زیستی، مخصوصا تنوعی که در آبزیان دریای خزر بوده و همچنین آسیبی که به تنها پستاندار دریای خزر یعنی فوک خزری وارد شده از نمونه‌ آسیب‌های ناشی از نادیده گرفتن مسائل محیط زیستی در حاشیه این دریا بوده است.لاهیجان زاده گفت: یکی از تهدید‌های محیط زیستی در ۱۰ سال اخیر، بحث افزایش پلاستیک‌ها در دریای خزر بود.
نام شما

آدرس ايميل شما
توجه: نظرات حاوی توهين، افترا، اتهام و ... به اشخاص حقيقی و حقوقی، و نظرات شعارگونه «مرگ، درود و مشابه آنها»، و همچنين نظرات طولانی تر از 500 حرف، به هيچ وجه منتشر نخواهند شد.
نظر شما *

پربيننده‎ترين مطالب و خبرها