به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۳۰ - ۱۲:۴۲
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۰/۰۶/۰۶ ساعت ۱۱:۲۲
کد مطلب : ۲۹۰۴۲۸

رونمایی از اولین دوپینگی در پارالمپیک توکیو

رونمایی از اولین دوپینگی در پارالمپیک توکیو
گروه ورزشی: دارنده مدال برنز رقابت‌های پارادوچرخه‌سواری در پارالمپیک ۲۰۲۰ توکیو به دلیل مثبت شدن آزمایش دوپینگ با محرومیت مواجه شد.«مارسین پولاک» رکابزن تیم لهستان که در جریان بازی‌های پارالمپیک ۲۰۲۰ توکیو صاحب مدال برنز نیز شد، پس از مثبت شدن آزمایش دوپینگش و اعلام اینکه از ماده ممنوعه اریتروپویتین یا همان EPO استفاده کرده است، با محرومیت مواجه شد.
 
رقابتی که پولاک در آن برنز گرفت، روز چهارشنبه گذشته برگزار شد، اما حالا ممکن است که او این مدال را از دست بدهد.در صورت تایید دوپینگ این رکابزن و قطعی شدن محرومیتش، مدال برنز به الکساندر لیووراس رکابزن ۲۱ ساله اهل فرانسه خواهد رسید.پولاک قرار بود امروز در تایم تریل ۱۰۰۰ متر نیز شرکت کند، اما به دلیل دوپینگش شانس حضور در این رقابت را از دست داد.

اتحادیه جهانی دوچرخه‌سواری در بیانیه خود در این باره گفت: این رکابزن منتظر رای نهایی است. بنابراین نمی‌تواند در مسابقه امروز (۲۸ آگوست) شرکت کند. عواقب مربوط به مدال برنز او نیز توسط کمیته انضباطی مشخص خواهد شد.پولاک اولین ورزشکاری در بازی‌های پارالمپیک است که دوپینگ می‌کند.
مرجع : خبر ورزشی
نام شما

آدرس ايميل شما
توجه: نظرات حاوی توهين، افترا، اتهام و ... به اشخاص حقيقی و حقوقی، و نظرات شعارگونه «مرگ، درود و مشابه آنها»، و همچنين نظرات طولانی تر از 500 حرف، به هيچ وجه منتشر نخواهند شد.
نظر شما *

پربيننده‎ترين مطالب و خبرها