به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۰۹ - ۱۶:۱۷
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۰/۰۶/۰۶ ساعت ۱۷:۰۵
کد مطلب : ۲۹۰۵۳۹

کمبود واکسن آسترازنکا رفع می‌شود؟

کمبود  واکسن آسترازنکا رفع می‌شود؟
گروه جامعه: رئیس گروه پیشگیری دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: وزارتخانه وعده داده تا پایان این هفته یا واکسن آسترازنکا را برای تزریق دز دوم تامین می‌کند و یا دستورالعملی مبنی بر اینکه افراد در صورت نبود این واکسن برای دز دوم چه کاری باید انجام دهند، ارسال خواهد کرد. به گزارش ایسنا، زهرا نهبندانی  در خصوص کمبود واکسن آسترازنکا اظهار کرد: مساله کمبود دز دوم واکسن آسترازنکا یک مشکل در سطح کشور است و در همین سطح برای تزریق دز دوم این واکسن به چالش برخورده‌ایم. تا وزارت این واکسن را تامین نکند، دانشگاه‌ها نمی‌توانند نیاز متقاضیان را تامین کنند.
 
وی تصریح کرد: تا این لحظه خبری در خصوص دستورالعمل وزارت بهداشت برای اقدام در این زمینه دریافت نکرده‌ایم.
نهبندانی در خصوص موجودی واکسن آسترزانکا گفت: موجودی این واکسن برای دز دوم تزریق شده و هم‌اکنون ذخیره آسترازنکا به اتمام رسیده است. 

وی در پاسخ به این سوال که آیا برای آن بخش از کادر درمان که در دوران ابتدایی واکسیناسیون، واکسن اسپوتنیک تزریق کرده‌اند اما دز دوم دریافت نکرده‌اند، واکسن موجود است یا خیر، تصریح کرد: تمام همکاران کادر درمان که در بهمن و اسفند سال پیش و فروردین‌ ماه امسال واکسن اسپوتنیک تزریق کرده‌اند، دز دوم را نیز دریافت کردند. در حال حاضر برای نوبت دوم واکسن اسپوتنیک هیچ مشکلی وجود ندارد و اگر کسی باشد که دز دوم را دریافت نکرده، می‌تواند با مراجعه به مراکز واکسیناسیون تزریق دوم را انجام دهد.

به گفته رئیس گروه پیشگیری دانشگاه علوم پزشکی مشهد در مجموع در سطح خراسان رضوی ۲ میلیون و ۳۳۱ هزار و ۸۳۳ دز واکسن تزریق شده است. همچنین در حوزه تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی مشهد یک میلیون و ۴۱۹ هزار و ۸۹۱ نفر واکسن دریافت کرده‌اند که از این تعداد یک میلیون و ۶۴ هزار و ۴۰ نفر تنها نوبت اول و ۳۵۵ هزار و ۸۵۱ نفر هر ۲ نوبت واکسن را دریافت کرده‌اند.
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها