به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۰۴ - ۱۹:۲۷
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۰/۰۶/۰۷ ساعت ۰۹:۳۲
کد مطلب : ۲۹۰۶۲۵

بهترین ویتامین‌ها برای داشتن پوستی صاف

بهترین ویتامین‌ها برای داشتن پوستی صاف
گروه علمی: داشتن پوستی سالم می‌تواند به شما روحیه و اعتماد به نفس هدیه دهد؛ بنابراین با داشتن یک تغذیه مناسب می‌توانید پوستی صاف و درخشان داشته باشید. اگر شما پوستی سالم داشته باشید، ظاهری بهتر خواهید داشت. یک پوست ظریف و نرم، به راحتی از یک پوست زمخت و خشن قابل تشخیص است. مواد غذایی مصرفی شما، تاثیر بسزایی در کیفیت و ظاهر پوست تان دارند. رژیم غذایی با غذاهای فرآوری‌شده به پوست شما احساس چرب بودن و یا تغییررنگ دادن را می‌دهد.
 
گاهی اوقات با داشتن یک رژیم غذایی مناسب و مصرف ویتامین‌های مورد نیاز می‌توانید درخشندگی را به پوست خود هدیه دهید. امروزه هجوم انواع کرم‌ها و مواد دارویی از برندهای مختلف با عناوینی، چون ضد پیری و چروک پوست، ضد جوش و آکنه، شفاف‌کننده پوست و غیره، این سوال جدی را مطرح می‌کند که حقیقتا در این میان چگونه می‌توان مواد مناسب برای پوست خود را انتخاب کرد؟ آیا این توصیه‌ها و سفارشات بهداشتی صحت دارند؟ آیا به بهبود وضعیت پوست کمکی می‌کنند؟

ویتامین‌های مورد نیاز برای سلامت پوست
ویتامین آ (A): این ویتامین برای نگهداری و ترمیم بافت پوست لازم است. اگر پوست شما به سرعت خشک می‌شود، احتمالا دچار کمبود ویتامین آ شده است. این ویتامین را می‌توانید روزانه از طریق مصرف غذاهایی مانند سیب‌زمینی شیرین، هویج و سبزیجات برگدار تامین کنید.
 
ویتامین ب کمپلکس (B Complex): این ویتامین در مواد غذایی مانند آرد جو، برنج، تخم مرغ و موز یافت می‌شود. ویتامین ب کمپلکس حاوی بیوتن است. کمبود ویتامین ب کمپلکس در رژیم غذایی، باعث ریزش مو می‌شود. کرم‌های موضعی و پمادهای ساخته شده با ویتامین‌های گروه ب، می‌توانند سلول‌ها را هیدرات کرده و درخششی خاص به پوست بدهند.

ویتامین ث (C): مرکبات، سبزیجات، فلفل و گل کلم، سرشار از این ماده مغذی حیاتی هستند. ویتامین ث، اصولا به عنوان یک مبارز با سرماخوردگی شناخته شده و هنگامی که این ویتامین استفاده می‌شود به تولید کلاژن کمک می‌کند. کلاژن پروتئینی است که در ماتریکس خارج سلولی جانوران، وجود دارد. این ماده فراوان‌ترین پروتئین بدن محسوب می‌شود.
 
ویتامین‌ ای (E): برای رفع خشکی پوست و ترمیم اثرات زخم‌ها و خراش‌ها، از این ویتامین بر روی پوست خود استفاده کنید. برای داشتن پوستی نرم و صاف، سعی کنید آجیل، زیتون و اسفناج، که سرشار از این ویتامین هستند را به رژیم غذایی خود اضافه نمایید. این ویتامین نه تنها به داشتن پوستی نرم به شما کمک می‌کند بلکه باعث می‌شود موهایی محکم‌تر با درخششی خاص را از آن خود کنید. پیشنهاد می‌شود برای از بین بردن اثرات زخم‌های قدیمی از مالیدن روغن‌های حاوی ویتامین E بر روی آن‌ها دریغ نکنید.

ویتامین کا (K): ویتامین کا می‌تواند بهترین راه حل برای بهبود پوست‌هایی با جوش‌های تیره و کبودی باشد. برای محو کردن این تیرگی‌ ها و چین و چروک‌ ها به دنبال کرم‌های حاوی این ویتامین باشید. گرچه رژیم‌های غذایی حاوی ویتامین کا، به رفع کمبود این ویتامین کمک می‌ کنند، ولی بهترین راه برای تامین آن، استفاده موضعی پماد و یا کرم‌های حاوی این ویتامین است.
برچسب ها: سلامتی پوست
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها