به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۱۰ - ۱۰:۴۸
 
۸
تاریخ انتشار : ۱۳۹۲/۱۱/۰۳ ساعت ۱۰:۵۲
کد مطلب : ۲۹۰۷۳

با 10 دلار چه چیزی می‌توان خرید؟/تصاویر

گروه اقتصادي: سیستم اقتصادی بسیاری از کشورهای جهان با یکدیگر متفاوت است، دلار در بعضی از کشورها ارزش بسیار بالایی دارد و می توان اجناس زیادی با آن خریداری کرد، وضعیت برعکس این مساله نیز وجود دارد. نگاهی داریم به ارزش 10 دلار در 10 کشور فقیر جهان
دلار در کشورهای مختلف جهان ارزش متفاوتی دارد ، برای مثال در کشوری مثل آمریکا با ده دلار می شود یک ساندویچ خریداری کرد اما با همان مبلغ در کشور دیگری می توان یک وعده غذایی کامل برای چند نفر تهیه کرد و در کشور سومی 10 دلار شاید تنها برای یک خرید یک نوشیدنی کافی باشد. گاهی این اختلافات ارزش اجناس با سایر نقاط جهان به شدت به اقتصاد لطمه می زند.

افغانستان
در افغانستان 10 دلار حقوق روزانه یک سرباز گروه تروریستی طالبان است. با این مبلغ همچنین می توان 15 کیلو شکر پاکستانی یا 7 کیلوگرم برنج و یا 10 لیتر بنزین خریداری کرد. همچنین می توانید 2 ساندویچ در شهر کابل خریداری کنید.



ماداگاسکار
کشوری فقیر با 22 میلیون نفر جمعیت در جنوب آفریقا. شما با 10 دلار می توانید یکی از این سری اقلام را خریداری کنید: 60 عدد تخم مرغ یا 6 لیتر آب بطری و در نهایت 6 لیتر بنزین. همچنین با 10 دلار می توانید 2 بلیط برای آخرین فیلم سنما نیز تهیه کنید.



مالاوی
مالاوی کشوری بدون دسترسی به آب و با سطح بسیار پایین زندگی است. شما در این کشور می توانید با 10 دلار 10 کیلوگرم برنج یا یک وعده قضای فست فود خریداری کنید



نیجر
کشوری در غرب آفریقا با 17 میلیون جمعیت که نزدیک به 80 درصد مساحتش بیابان است. با اینکه در سالهای اخیر به دلیل افزایش استخراج ارانیوم در این کشور وضعیت اقتصادی رو به بهبود است اما میزان درآمد بسیار پایین و هزینه ها بسیار زیاد است . در نیجر شما با 10 دلار شاید تنها بتوانید 20 نخ سیگار خریداری کنید.



جمهوری آفریقای مرکزی
این کشور که سالیان درگیر جنگ و اختلافات داخلی بوده است بر درآمد حاصل از معادن و کشاورزی تمرکز می کند. در کشور آفریقای مرکزی شما می توانید با 10 دلار 2 کیلوگرم سیب یا 5 کیلوگرم سیب زمینی خریداری کنید. در این کشور 10 دلار برای حتی 2 ساندویچ کافی نیست



اریتره
کشوری همسایه با اتیوپی و سودان در شمال شرقی آفریقا. این کشور تنها 6 میلیون نفر جمعیت دارد در پایتخت این کشور شما با 10 دلار می توانید تنها 4 لیتر بنزین خریداری کنید. یکی از دلایل قیمت بالای بنزین در این کشور جاده های نامناسب است.



لیبریا
کشوری در غرب آفریقا با اقتصادی بسیار ضعیف. شما با 10 دلار در این کشور می توانید یک وعده فست فود یا 8.3 لیتر بنزین و یا 10 بطری آب 1.5 لیتری خریداری کنید.



بروندی
و باز هم کشوری دیگر در آفریقا که تنها با 10 دلار می توان 2.5 کیلو برنج و یا 1 وعده ساندویچ خریداری کرد.



زیمبابوه
کشوری که دیگر نام آن در فقر به گوش همه رسیده است. در زیمباوه شما می توانید با 10 دلار یک وعده غذا در یک رستوران معمولی یا 6.6 لیتر بنزین خریداری کنید.



جمهوری دموکراتیک کانگو
فقیرترین کشور جهان در حال حاضر. این کشور که از سال 1998 درگیر جنگ های بسیاری بوده جمعیتی بیش از 75 میلیون نفر دارد که باعث شده تا فقر بیش تر از همیشه در این کشور مشخص باشد. با 10 دلار در این کشور شما می توانید 10 کیلوگرم برنج و یا 8.33 لیتر بنزین خریداری کنید.

مرجع : بازار خبر