به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۱۰ - ۱۸:۵۲
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۰/۰۶/۰۷ ساعت ۱۳:۴۷
کد مطلب : ۲۹۰۷۳۱

آمار اهدای خون در ۵ ماهه سال جاری اعلام شد

آمار اهدای خون در ۵ ماهه سال جاری اعلام شد
گروه جامعه:مدیر کل انتقال خون استان تهران: در پنج ماه اول سال تعداد ۱۶۷ هزار و ۲۰۸ نفر به مراکز انتقال خون استان تهران مراجعه کرده اند.محمدرضا مهدی زاده، مدیرکل انتقال خون استان تهران با اشاره به آمار مراجعه کنندگان به مراکز انتقال خون تهران در پنج ماه اول سال جاری اظهار کرد: در پنج ماه اول سال تعداد ۱۶۷ هزار و ۲۰۸ نفر به مراکز انتقال خون استان تهران مراجعه کرده که از این تعداد ۱۳۵ هزار و ۷۷۳ واحد خون و فرآورده‌های خونی اهدا شده است. این میزان اهدا در حالی است که در سال گذشته تنها ۱۱۵ هزار و ۵۰۴ واحد خون در این مدت مشابه اهدا شده است.
 
او بیان کرد: در پنج ماه اول سال ۲۱ هزار و ۷۸۹ نفر برای اولین بار اقدام به اهدای خون در مراکز انتقال خون سطح استان تهران کرده اند و ۴۶ هزار و ۴۶۱ نفر از افراد با سابقه در این مدت از سال جاری اقدام به اهدای خون سالم کرده اند.

مهدی زاده گفت: در پنج ماه اول سال جاری ۶۷ هزار و ۲۷۱ نفر از افراد مستمر اقدام به اهدای خون در مراکز انتقال سطح استان تهران کرده که نسبت به مدت مشابه سال گذشته افزایش خوبی داشته است.
او با بیان اینکه مشارکت بانوان در اهدای خون کاهش یافته است، افزود: در پنج ماه اول سال جاری ۵۴۱۳ نفر از بانوان اقدام به اهدای خون کردند در حالی که در مدت مشابه سال گذشته، ۵۶۵۴ خانم به مراکز انتقال خون مراجعه کردند.مهدی زاده گفت: از مردم درخواست دارم که کار اهدای خون را به تاخیر نیندازند زیرا نیاز بیماران تالاسمی، سرطانی و حادثه دیدگان سوانح ترافیکی به خون و فرآورده‌های خونی؛ همیشگی است.
برچسب ها: اهدای خون
نام شما

آدرس ايميل شما
توجه: نظرات حاوی توهين، افترا، اتهام و ... به اشخاص حقيقی و حقوقی، و نظرات شعارگونه «مرگ، درود و مشابه آنها»، و همچنين نظرات طولانی تر از 500 حرف، به هيچ وجه منتشر نخواهند شد.
نظر شما *

پربيننده‎ترين مطالب و خبرها