به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۱۰ - ۱۷:۱۷
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۰/۰۶/۰۷ ساعت ۱۴:۰۲
کد مطلب : ۲۹۰۷۴۱

خودروی خودران تسلا بار دیگر حادثه آفرید

خودروی خودران تسلا بار دیگر حادثه آفرید
گروه علمی:یکی از اتومبیل های خودران شرکت تسلا با دو خودروی پارک شده در بزرگراه تصادف کرد و باعث به بار آمدن خساراتی شد.یک خودروی تسلا با قابلیت سیستم خودران که برخلاف نامش، خودرو را قادر به رانندگی کامل و اتوماتیک نمی‌کند بار دیگر باعث تصادف شد. این بار، یک تسلا خودران مدل ۳ با دو خودروی پارک شده در کنار بزرگراهی در نزدیک مرکز شهر اورلاندو در فلوریدا برخورد کرد.

راننده ۲۷ ساله این خودرو با اتومبیل گشتی پارک شده در بزرگراه برخورد کرد. افسر گشت بزرگراه برای کمک به راننده دیگری که وسیله نقلیه اش مشکل داشت، ایستاده بود که تسلا با این ماشین برخورد و سپس به شکل زنجیروار با دیگر خودرو‌های پارک شده نیز تصادف کرد.

خوشبختانه این حادثه هیچ گونه تلفات جانی نداشت. فقط دو راننده چار جراحات جزئی شدند، ولی افسر گشت بزرگراه آسیبی ندید. مسئولان هنوز در حال بررسی علت حادثه هستند، CNBC اشاره می‌کند که هنوز مشخص نیست که آیا سیستم خودران تسلا باعث این حادثه شده یا در آن سهیم بوده است.

شرکت تسلا تحت مالکیت ایلان ماسک هنوز درباره این حادثه اظهار نظر نکرده است چرا که سال گذشته تیم روابط عمومی خود را منحل کرد. آخرین تصادف یک خودروی خودران تسلا تقریباً دو هفته پس از آن بود که اداره ملی ایمنی ترافیک بزرگراه تحقیقات خود را در مورد سیستم رانندگی کمکی این شرکت آغاز کرد. این بررسی‌ها به طور خاص، بر ۱۱ حادثه مربوط به سال ۲۰۱۸ متمرکز می‌شود که در آن خودرو‌های خودران تسلا با خودرو‌های دیگر برخورد کردند که منجر به زخمی شدن ۱۷ نفر و کشته شدن یک نفر شد.

تحقیقات NHTSA شامل کدام خودرو‌های تسلا می شود؟
تحقیقات NHTSA، شامل خودرو‌های تسلا تولید شده بین سال‌های ۲۰۱۴ تا ۲۰۲۱ از جمله Tesla Model Y، Model X، Model S و Model 3 است که مجموعاً ۷۵۶ هزار خودرو هستند. سیستم خودران تسلا در حوادث متعددی دخیل بوده که در آن رانندگان توجه کاملی به خودرو ندارند.

درخواست‌ سناتور‌ها از رئیس کمیسیون تجارت فدرال جهت بررسی شیوه‌های بازاریابی تسلا
علاوه بر NHTSA، درخواست‌هایی از لینا خان رئیس کمیسیون تجارت فدرال شده تا شیوه‌های بازاریابی و تبلیغاتی این شرکت را برای سیستم‌های خودکار رانندگی خودروهایش بررسی کند. سناتور‌هایی به نام ریچارد بلومنتال و اد مارکی در نامه خود به درستی اشاره می‌کنند که ویژگی‌های خودران تسلا تنها تا حدی اتوماتیک بوده و هیچ وسیله نقلیه‌ای در بازار وجود ندارد که بتواند در حال حاضر بدون دخالت راننده حرکت کند. آن‌ها همچنین معتقدند که وقتی انتظارات رانندگان از توانایی‌های وسیله نقلیه خود فراتر رود، می‌تواند به ایجاد تصادفات جدی و مرگبار منجر شود.
برچسب ها: تسلا
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها