به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۰۱ - ۱۸:۵۶
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۰/۰۶/۰۷ ساعت ۱۸:۲۴
کد مطلب : ۲۹۰۸۰۳

فروش جهانی حدود ۷۱ میلیون واحد رایانه شخصی

فروش جهانی حدود ۷۱ میلیون واحد رایانه شخصی
گروه اقتصادی: با همه گیری کرونا، فروش جهانی رایانه های شخصی با افزایش همراه شده به طوری که سه ماهه دوم سال ۲۰۲۱ به حدود ۷۱ میلیون دستگاه در سراسر جهان رسیده که ۴.۶ درصد نسبت به سال قبل افزایش داشته است. براساس گزارش «تک داجست»، فروش جهانی رایانه های شخصی همچنان در حال افزایش است، به طوری که بیش از ۷۱.۵ میلیون واحد در سه ماهه دوم ۲۰۲۱ ارسال شد. پس از آمار چشمگیر فروش در سال ۲۰۲۰ و رکورد شکنی در سه ماهه اول سال ۲۰۲۱، فروش جهانی رایانه های شخصی در سه ماهه دوم سال همچنان با افزایش روبرو است.

بر اساس داده های ارائه شده توسط StockApps.com، تعداد کل رایانه های شخصی ارسال شده در سه ماهه دوم سال ۲۰۲۱ به ۷۱.۶ میلیون واحد در سراسر جهان رسید که ۴.۶ درصد نسبت به سال قبل افزایش یافته است.به عنوان واکنشی در برابر همه گیری، تقاضای جهانی برای رایانه های شخصی، از جمله نوت بوک ها و رایانه های رومیزی، همچنان در بازار شرکت ها و از سوی مصرف کننده بسیار قوی است. نظرسنجی گارتنر نشان داد که فروش جهانی رایانه شخصی در سه ماهه دوم سال ۲۰۲۱ نسبت به یک سال قبل ۳.۲ میلیون واحد افزایش یافته است. 

با این حال، این میزان به طور قابل توجهی کمتر از رشد گزارش شده در سه ماهه اول سال ۲۰۲۱ بود، زمانی که فروش جهانی رایانه شخصی تقریباً ۳۶ درصد سالانه افزایش یافت و به ۶۹.۸ میلیون دستگاه رسید. کندی رشد فروش رایانه ها در درجه اول ناشی از کمبودهای مداوم قطعات بود، که باعث افزایش مدت زمان کار برای برخی از مدل های رایانه شخصی شد.

افزایش فروش لنوو و کاهش فروش اچ پی (HP)
داده های گارتنر نشان می دهد که لنوو با فروش ۱۷.۳ میلیون دلار رایانه شخصی در سه ماهه دوم سال، ۳.۶ درصد بیشتر از ارقام دوم سال ۲۰۲۰، پیشرو بازار است. این پنجمین رشد متوالی نسبت به سال گذشته بود. یکی از محرکهای اصلی رشد مداوم Lenovo، عملیات تولید داخلی آن است که بر خلاف رقبای خود که بیشتر برون سپاری متکی هستند، غول فناوری چینی را قادر می سازد تا کمبود قطعات را بهتر کنترل کند.

از طرفی یکی از برندهای معروف و دومین فروشنده بزرگ کامپیوترهای شخصی HP است که میزان فروش جهانی آن ۱۱.۳ درصد سالانه کاهش یافته و به ۱۴.۳ میلیون دستگاه در سه ماهه دوم سال رسیده است. کاهش قابل توجه حمل و نقل در آمریکای شمالی و کشورهای منطقه اروپا، خاورمیانه و آفریقا و محدودیت های عرضه در رایانه های شخصی نوت بوک هر دو به این کاهش کمک کرد.
 
رشد محموله های اپل و ایسوس (ASUS)
به عنوان سومین فروشنده بزرگ رایانه های شخصی در جهان، Dell سومین رشد متوالی سالانه خود را شاهد بود. شرکت فناوری ایالات متحده بین آوریل و ژوئن ۱۲.۲ میلیون رایانه در سراسر جهان ارسال کرد که ۱۴.۴ درصد بیشتر از سه ماهه دوم سال ۲۰۲۰ بود. داده های گارتنر نشان داد که این امر عمدتا به دلیل فروش چشمگیر رایانه های شخصی رو میزی بوده که ۴۰ درصد افزایش یافته است.

آمارها نشان می دهد که Apple و ASUS به دلیل بهبود دسترسی به رایانه های شخصی در سه ماهه دوم سال سریعتر از بازار رشد کردند. این بخش از بازار رایانه های شخصی کمتر تحت تأثیر کمبود قرار گرفته است، زیرا فروشندگان می توانند در طراحی سیستم مدل های مصرف کننده انعطاف پذیرتر باشند و راه حل هایی خاص را برای محدودیت های تأمین ایجاد کنند.اپل بین آوریل تا ژوئن بیش از ۶ میلیون رایانه در سراسر جهان ارسال کرده است که تقریباً ۲۰ درصد نسبت به سال گذشته افزایش یافته است. ایسوس در این دوره با رشد ۱۶ درصدی سالانه روبرو شد و بیش از ۴.۲ میلیون دستگاه به فروش رساند. 
برچسب ها: لپ تاپ ایسوس اپل
نام شما

آدرس ايميل شما
توجه: نظرات حاوی توهين، افترا، اتهام و ... به اشخاص حقيقی و حقوقی، و نظرات شعارگونه «مرگ، درود و مشابه آنها»، و همچنين نظرات طولانی تر از 500 حرف، به هيچ وجه منتشر نخواهند شد.
نظر شما *

پربيننده‎ترين مطالب و خبرها