به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۳۱ - ۰۲:۲۷
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۰/۰۶/۰۸ ساعت ۰۹:۲۵
کد مطلب : ۲۹۰۸۴۶

علی علیپور: به تیم ملی دعوت نشدم

علی علیپور: به تیم ملی دعوت نشدم
گروه ورزشی: علی علیپور، مهاجم ایرانی تیم ماریتیمو در چهار هفته‌ای که از لیگ پرتغال برگزار شده با ثبت یک گل و یک پاس گل، کارنامه خوبی با وجود ثابت نبودن در چهار بازی انجام شده از خود بر جای گذاشته است. او از اهداف بلند بالای خودش در لیگ کشور پرتغال که حالا به گفته خودش پنجمین لیگ معتبر اروپاست با ایران ورزشی صحبت می‌کند.

در خصوص همه موارد حضور علیپور در تیم ماریتیمو صحبت کردیم و حتی بحث‌مان به شکسته شدن رکورد علی دایی توسط کریس رونالدو در پرتغال، بازتاب این موضوع در پرتغال و حضور نابغه پرتغالی در تیم منچستر یونایتد کشیده شد. چرا که علی علیپور هم در تیمی بازی می‌کند که کریس رونالدو شهرش در آنجا واقع شده است و زادگاهش محسوب می‌شود.

کارنامه تیم ماریتیمو را در چهار هفته‌ای که از لیگ پرتغال برگزار شده، چگونه ارزیابی می‌کنی؟
نخست باید توضیحی در خصوص شرایط تیم‌مان داشته باشم. در شهر مادیرا، شهری که تیم ما متعلق به آن است شرایط آماده‌سازی خودمان را آغاز و اردوی خودمان را در مادیرا برگزار کردیم. پس از آن اردویی را در شهر پورتو برگزار کردیم و سپس در مدت دو هفته در اردویی که داشتیم، چهار بازی دوستانه داشتیم که در آن چهار بازی بسیار خوب کار کردم و کارنامه بسیار خوبی داشتم؛ در آن دیدارها چهار گل زدم و یک پنالتی هم برای ماریتیمو گرفتم و با شرایطی بسیار خوب آماده شدم و فصل را شروع کردم که برای من و تیمم شرایط بسیار خوب و امیدوارکننده بود.

در چهار هفته ابتدایی اما آمار خیلی ایده‌آلی نداشتید.
ما قرعه سختی را در چهار هفته ابتدایی داشتیم که به طور مثال باید بگویم با تیم قدرتمند براگا بازی کردیم که با وجود نمایش خیلی خوب‌مان با آنکه مستحق شکست هم نبودیم بازی را دو بر صفر باختیم. در دیگر دیدارمان مقابل تیم قدرتمند پورتو که یکی از قدرت‌های سنتی پرتغال و مدعیان قهرمانی است، بازی را با نتیجه مساوی به پایان بردیم که نتیجه ارزشمندی بود. در هفته سوم نوبت به گلزنی‌ام رسید که در آن دیدار گل با ارزشی زدم و بازی را هم بردیم. در هفته چهارم هم یک پاس گل دادم اما این بازی را با نتیجه دو بر یک واگذار کردیم تا از چهار بازی ابتدای فصل که قرعه بسیار سختی هم داشتیم، چهار امتیاز حاصل کار ما شود که با توجه به قرعه‌مان آمار خوب و قابل قبولی برای ما محسوب می‌شود.

به آقای گلی در لیگ پرتغال فکر می‌کنی؟
هدف اصلی و اولویت اولم مانند بقیه هم تیمی‌هایم این است که در قالب کار تیمی به همدیگر کمک کنیم. حالا چه این کار گلزنی باشد چه در قالب فراهم کردن پاس گل باشد. برای آقای گلی هم خیلی امیدوارم و با امید به آینده و تلاش زیاد ان‌شاءالله به عنوان آقای گلی هم برسم هر چند خیلی خوب می‌دانم این امر مستلزم این است که روز به روز بیشتر و سخت‌تر کار کنم و خودم را بیشتر با شرایط وفق بدهم و بازی‌های خوبی را در کنار گلزنی و پاس گل ارائه دهم.

از لیگ پرتغال دوست داری به کدام لیگ پر طرفدارتر و به قولی مطرح‌تر اروپایی برسی؟
بالاخره همه بازیکنان اهداف بزرگی دارند اما باید به این مسأله مهم خوب توجه داشته باشیم که لیگ پرتغال، پنجمین لیگ مهم اروپاست. در واقع قبلاً این رتبه در اختیار کشور فرانسه بود اما حالا به کشور پرتغال رسید یعنی لیگ پرتغال یک رتبه ارتقا داشت و لیگ فرانسه یک رده تنزل داشت و من فکر می‌کنم همین که در لیگ پرتغال بازی می‌کنم که جزو پنج لیگ برتر اروپاست جای بسی خوشحالی دارد و شرایط خوب و خاص خودش را دارد. من هم دوست دارم در تیم و لیگ پرتغال بهترین درخشش را داشته باشم تا امیدوار باشم که آن اتفاق خوب برای من هم بیفتد.

اما همیشه وقتی با تو صحبت می‌کردم از آرزوهایت یعنی بازی در لیگ اسپانیا و رئال مادرید حرف می‌زدی.
بله از بچگی واقعاً به لیگ اسپانیا و رئال مادرید علاقه زیادی داشته و دارم. در حال حاضر هم علاقه‌ام به لیگ اسپانیاست اما فعلاً موفقیت در اروپا و قاره سبز در اولویت اصلی‌ام قرار دارد که تمام فکر و تمرکزم معطوف به آن است.

با توجه به سهمیه کشور پرتغال در لیگ قهرمانان، لیگ اروپا و کنفرانس اروپا، به نظرت هدف اصلی ماریتیمو کسب سهمیه است؟
بله با توجه به حضور تیم‌های قدرتمندی مانند پورتو، اسپورتینگ، بنفیکا هدفمان و امیدمان به کسب سهمیه اروپاست و با دیگر همبازیانم تلاش می‌کنیم که به این مهم برسیم. امسال هم تیم‌های پرتغالی در سه لیگ اروپا درخشش خوبی داشتند و در سه جام اروپایی، شش سهمیه کسب کردند که واقعاً مهم و ارزشمند است و نشان از مطرح بودن تیم‌های پرتغالی در سطح اروپا دارد.

به تیم ملی دعوت نشدی؟
بله. تاکنون که پیغامی و ایمیلی به باشگاه من مبنی بر دعوت به تیم ملی نیامده است. تیم ملی و حضور در آن شرایط خاصی داشته است البته چند بار به اردوهای چند روزه تیم ملی دعوت شده‌ام. در زمان ویلموتس در کشور کره جنوبی مقابل این تیم بیست دقیقه بازی کردم و در ورزشگاه آزادی هم یکبار مقابل تیمی که به کشورمان دعوت شده بود، بازی کردم که الان دقیقاً نامش در خاطرم نیست. در زمان برانکو هم بهترین اتفاقات برای من افتاد اما باز هم به تیم ملی دعوت نشدم. با این وجود همیشه برای دعوت به تیم ملی کشورم امیدوارم و امیدم را از دست نمی‌دهم چرا که من متولد ایرانم و بچه این سرزمین هستم به همین دلیل صد درصد امیدوارم به تیم ملی دعوت شوم و توکلم به خداست و برای رسیدن به این مهم بیشتر می‌جنگم و تلاش می‌کنم چون متعلق به ایرانم و هدفی مقدس‌تر و بالاتر از رسیدن به تیم ملی و بازی در آن را برای خودم متصورم.

در کشور پرتغال بازی و زندگی می‌کنی، وقتی رونالدو رکورد علی دایی، آقای گل فوتبال جهان را شکست، چه بازتابی در این کشور و تیم باشگاهی تو داشت؟
علی دایی افتخار کل ایران و افتخار بزرگ تمام فوتبالیست‌های ایرانی و مردم فوتبالدوست ایران است. شخصی که سالیان سال افتخارات بزرگی را برای فوتبال ایران رقم زد و سال‌ها عنوان بزرگ و پر افتخار آقای گلی فوتبال جهان را در اختیار خودش و فوتبال ایران قرار داد. رونالدو در واقع با گلی که زد با علی دایی در تعداد گل‌ها مساوی شد و برای بازیکنان پرتغالی و کسانی که در اینجا بازی می‌کردند واقعاً جالب بود و جای تقدیر داشت که عنوان آقای گلی در اختیار بازیکنی از ایران قرار داشت و در رابطه با این موضوع حتی زمانی که رونالدو به علی دایی در تعداد گل‌ها رسید با احترام حرف می‌زدند که این مسأله برای من جای مباهات و خوشحالی داشت.

جالب است در شهری بازی می‌کنی که زادگاه رونالدوست.
تا یادم نرفته این را هم به حرف‌های قبلی‌ام اضافه کنم که بازیکنانی که در مورد علی دایی و رونالدو حرف می‌زدند یکجورهایی برایشان تعجب‌آور بود که علی دایی سال‌ها قبل رکورد آقای گلی را زده و به این افتخار بزرگ دست یافته است. در جواب سؤالی هم که پرسیدید باید بگویم که موزه رونالدو اتفاقاً در جزیره‌ای است که در نزدیکی شهر ما واقع است. کریس رونالدو متعلق به شهر مادیراست؛ شهری است که تیم ماریتیمو دبه آن تعلق دارد و زادگاه و محل رشد رونالدو هم است.

رونالدو هم به تیم منچستر یونایتد رفت، بازیکنی که تو هم به او علاقه خاصی داشتی، در این رابطه که به نوعی بزرگترین انتقال فعلی اروپاست چه صحبتی داری؟
واقعاً بی‌صبرانه منتظرم تا پایان انتقال مهیج و پر سر و صدای رونالدو را ببینم که چه می‌شود. و این چالش بزرگ کریس در لیگ جزیره که لیگی بسیار درگیرانه و بزرگ و سخت است به کجا می‌انجامد. چالشی که منتظرم دوباره با اوج‌گیری رونالدوی محبوب همراه شود. فوتبالیست بزرگی که دوباره در منچستر اوج بگیرد. موضوعی که باب میل من و شاید خیلی از علاقه‌مندان فوتبال محسوب شود و در واقع رسیدن رونالدو به قهرمانی با تیم خوبی که این فصل منچستر یونایتد در اختیار دارد قطعاً موجب خواهد شد تا رونالدو دوباره خودش را به اثبات برساند. موضوعی که بی‌صبرانه منتظر تحقق‌اش هستم.

شادی گلت در پرتغال هم به شکل جالبی انجام شد.
بله در شادی گل من همیشه شکرگزاری از خداوند دیده می‌شود و پس از آن همیشه شادی‌هایم را با همه بچه‌ها تقسیم می‌کنم.
مرجع : ایران ورزشی
برچسب ها: علی علیپور
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها