به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۳۱ - ۲۲:۴۳
 
۱
تاریخ انتشار : ۱۴۰۰/۰۶/۰۸ ساعت ۰۹:۵۰
کد مطلب : ۲۹۰۸۵۷

زنگ خطر فرسودگی تجهیزات در شهر تهران

زنگ خطر فرسودگی تجهیزات در شهر تهران
گروه جامعه: مطابق با اعلام ستاد ملی مقابله با کرونا احتمالا از آنجایی که آموزش غیر حضوری ضربه اساسی به تعلیم و تربیت دانش‌آموزان طی ۱۸ ماهه گذشته زده است، احتمالا با بهبود روند واکسیناسیون، برخی از دانش‌آموزان از آبان‌ ماه سرکلاس خواهند رفت و در این بین تدارک برای سرویس مدارس اهمیت ویژه‌ای پیدا می‌کند.
 
جعفر تشکری هاشمی، رییس کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای ششم شهر تهران درباره این موضوع می‌گوید: در جلسات قبلی‌مان یکی از مصوباتی که داشتیم آمادگی برای شروع مهر ماه بود که ممکن است مدارس و دانشگاه‌ها باز شوند. قرار بر این شد که ستادی با حضور روسای کمیسیون‌های ششگانه شورا با محوریت کمیسیون حمل و نقل و عمران تشکیل شود و در مورد باید‌ها و الزامات شروع سال تحصیلی برنامه هایمان را مشخص کنیم.

او ادامه می‌دهد: حتما یکی از این موضوعات، سرویس مدارس و ایجاد ظرفیت برای ناوگان اتوبوسرانی و تاکسیرانی برای سال تحصیلی است که دانشگاه‌ها و ... استفاده کنند؛ لذا هم در حوزه مترو، اتوبوسرانی و در موضوع راه‌های کاهش تقاضای سفر حتما در کمیسیون‌ها در حوزه هوشمندسازی کار خواهد شد. این کمیسیون‌ها دیروز تشکیل شدند و از امروز به بعد کمیسیون‌ها موارد فوق را دنبال می‌کنند.

محسن هاشمی، رییس سابق شورای شهر تهران چندی پیش اعلام کرد که؛ عدم نوسازی تجهیزات و امکانات شهرداری موجب کمبود تجهیزات و افزایش استهلاک و عدم تعمیرات اساسی به موقع در تجهیزات می‌شود.
رییس شورای سابق شهر تهران به صراحت دلیل بروز برخی سوانح در متروی تهران را که سال گذشته رخ داده بود را «فرسودگی تجهیزات» عنوان کرد و گفت که سری نخست قطار‌هایی که در متروی تهران مورد استفاده قرار گرفتند، به عمری بیش از ۲۰ سال رسیده اند که قاعدتا باید مورد تعمیرات اساسی و نوسازی قرار بگیرند. وقتی که از زمان لازم برای تعمیرات اساسی عبور می‌شود امکان سانحه افزایش می‌یابد و در واقع آن سیستم دیگر ایمنی ندارد.

جعفر تشکری هاشمی در پاسخ به پرسشی درباره به صدا درآمدن زنگ خطر فرسودگی تجهیزات در شهر تهران گفت: تکنولوژی برخی از تجهیزاتمان مقرون به صرفه بودن خود را از دست داده و حتما باید جایگزین کنیم مثلا دستگاه‌های کارت‌خوان بلیت در بعضی از ناوگان اتوبوسرانی به سن فرسودگی رسیدند و شاید دیگر تعمیر جواب ندهد و بایستی نوسازی شوند.

او ادامه می‌دهد: همزمان برخی از تجهیزاتمان تکنولوژی‌شان به‌روز است و فقط باید تعمیرات و سرویس هایشان انجام شود به ویژه در دوربین‌های پردازش تصویری این مشکل را داریم و به صورت جدی آن را دنبال می‌کنیم. در برخی نقاط باید توسعه اتفاق بیفتد و خلأ داریم.

همچنین مهدی قائمی، دیگر عضو این کمیسیون نیز از برگزاری مناقصه جهت خریداری و نوسازی برخی تجهیزات در شهر تهران از سوی شهرداری خبر داد.همزمان مهدی چمران، رییس فعلی شورای شهر تهران نیز در اظهارات اخیرش از دو طبقه کردن بزرگراه امام خمینی گفت. او اعلام کرد که پروژه تکمیل بزرگراه یادگار امام، پروژه‌ای بزرگ است و ما قصد داریم تا براساس طرح و برنامه‌ریزی‌مان این بزرگراه را به صورت دو طبقه طراحی کنیم.

جعفر تشکری هاشمی در واکنش به این موضوع نیز گفت: اینکه بزرگراه یادگار امام دو طبقه شود یا نشود یک کار کارشناسی است و باید توسط مشاوران بررسی شود، ولی یکی از دلایل دو طبقه کردن این است که گاهی اوقات نیاز به تعریض دارند و باید تملک صورت گیرد و گاهی اوقات قیمت تملک بسیار بیشتر از آن است که شهرداری آن را دو طبقه کند. دلیل دوم برای قطع نکردن دسترسی‌ها است که می‌تواند در طبقات منفی اتفاق بیفتد؛ یعنی در منفی یک و منفی دو اجرا شود که دسترسی مردم محلات فرهنگ و ارتباطات اجتماعی آسیب نبیند.او همچنین درباره تمایل دوره مدیریت شهری اسبق به دو طبقه کردن بزرگراه بعثت نیز تاکید کرد: بزرگراه بعثت به عنوان یک طرح مطرح بود، اما اجرایی نشد.
مرجع : جامعه 24
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها