به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۳۱ - ۱۲:۵۱
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۰/۰۶/۰۸ ساعت ۱۳:۵۳
کد مطلب : ۲۹۰۹۶۳

عراق‌نیازمند گفتگوی‌جدی‌و اصلاح قانون اساسی

عراق‌نیازمند گفتگوی‌جدی‌و اصلاح قانون اساسی
گروه بین الملل:  رئیس جمهور عراق تاکید کرد که نیاز به اصلاح قانون اساسی فعلی عراق با اجماع نیروهای سیاسی و بازیگران اصلی سیاسی وجود دارد.
برهم صالح در جریان افتتاحیه مجمع گفتگوی الرافدین در بغداد گفت: قانون اساسی فعلی باید اصلاح شود تا اطمینان حاصل شود که درک متقابلی بین شهروندان عراقی‌ و بندهای قانون اساسی که یک حق اجتناب ناپذیر است وجودو عراق نمی‌تواند تحت این سیستم و قانون اساسی اداره شود.
وی افزود: درگیری‌ و تنش‌های شدید در منطقه منجر به درک یک واقعیت شده است و آن این است که همه تحت تأثیر قرار دارند و هیچ برنده‌ای وجود ندارد.
صالح گفت: عراق به گفتگوی جدی نیاز دارد که بحران داخلی را با دیدی عینی مورد بحث قرار دهد و راه حل‌ها نیز به طور عینی تدوین شود چراکه فساد گسترده، سوء مدیریت، خدمات ضعیف و زیر سوال رفتن مشروعیت نظام بحرانی غیر قابل تحمل است. رئیس جمهور عراق اظهار داشت: اطمینان از اراده آزاد عراقی‌ها برای انتخاب نمایندگان خود به دور از هرگونه تقلب، دستکاری و فشار، شرطی سازش ناپذیر برای خروج کشور از بحران‌ها و نقطه شروع برای بازگرداندن اعتماد مردم به سیستم سیاسی است. وی همچنین بر نیاز فوری منطقه به سیستمی جدید جهت مقابله با آنچه چالش‌های معاصر خواند از جمله تروریسم، نوسانات اقتصادی و تغییرات آب و هوایی تأکید کرد.
برچسب ها: عراق
نام شما

آدرس ايميل شما
توجه: نظرات حاوی توهين، افترا، اتهام و ... به اشخاص حقيقی و حقوقی، و نظرات شعارگونه «مرگ، درود و مشابه آنها»، و همچنين نظرات طولانی تر از 500 حرف، به هيچ وجه منتشر نخواهند شد.
نظر شما *

پربيننده‎ترين مطالب و خبرها