به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۱۰ - ۱۶:۳۸
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۰/۰۶/۰۸ ساعت ۱۷:۰۸
کد مطلب : ۲۹۱۰۰۴

درخشش قصیده گاو سفید در اتریش

درخشش قصیده گاو سفید در اتریش
گروه فرهنگی: فیلم سینمایی «قصیده گاو سفید» ساخته بهتاش صناعی‌ها و مریم مقدم در جدیدترین حضور بین‌المللی خود در بخش مسابقه سی و چهارمین جشنواره درنو هیمات فیلم کشور اتریش، موفق به کسب جایزه بهترین فیلم شد.

غلامرضا موسوی تهیه کننده و مریم مقدم یکی از کارگردان‌ها و بازیگران نقش اول فیلم، به نمایندگی از گروه در مراسم اختتامیه این جشنواره حضور داشتند و جایزه بهترین فیلم را دریافت کردند.

در بخشی از بیانیه هیات داوران درباره فیلم چنین آمده است: «این فیلم یادآور تراژدی‌های عظیم و درخشان یونان است که در این زمانه زنده است و تاثیر می‌گذارد، فیلمی با تصاویر منحصر به فرد و ارتباط هارمونیک فرم و محتوا که باعث تامل می‌شود و با پایان‌بندی تاثیرگذارش شما را با انبوه خوانش‌های شخصی تنها می‌گذارد»

جشنواره درنو هیمات فیلم اتریش هر ساله در شهر تاریخی و قرون وسطایی فریشتاد برگزار می‌شود و میزبان بسیاری از علاقه‌مندان سینما در این شهر تاریخی است.فیلم «قصیده گاو سفید» در نخستین نمایش جهانی خود در بخش مسابقه اصلی هفتاد و یکمین جشنواره فیلم برلین حضور داشت و موفق به کسب جایزه تماشاگران از این جشنواره شد. این فیلم تاکنون در جشنواره‌های دیگری چون ترایبکا، کارلوویواری، ادینبورو، ملبورن و … به نمایش درآمده است.
برچسب ها: سینمای ایران
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها