به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۳۱ - ۲۲:۴۳
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۰/۰۶/۰۹ ساعت ۱۰:۲۲
کد مطلب : ۲۹۱۰۸۱

ده‌ها هزار مهاجر آفریقایی ناپدید شدند

ده‌ها هزار مهاجر آفریقایی ناپدید شدند
گروه بین الملل: کمیته بین‌المللی صلیب سرخ در "روز جهانی مفقودشدگان" اعلام کرد تعداد بی‌شماری از مهاجران و پناهجویان، به ویژه از قاره آفریقا ناپدید شده‌اند و از سرنوشت آنها اطلاعی در دست نیست. این رقم بر حدود ۴۸ هزار نفر بالغ می‌شود.در اطلاعیه صلیب سرخ آمده است که این معضل برای اعضای خانواده، در کنار بلاتکلیفی دردناک، بسیاری مسائل اداری، حقوقی و اقتصادی در پی داشته است.
پاتریک یوسف، مدیر بخش آفریقای کمیته بین‌المللی صلیب سرخ در این رابطه گفت، این "آمار هشداردهنده" از مهاجرانی است که هر ساله رد آنها در آفریقا و کشورهای مقصد گم می‌شود و نمی‌توان سرنوشت آنها را پی گرفت. این افراد اغلب قربانی "سوءاستفاده‌های وحشتناک توسط قاچاقچیان انسان" می‌شوند.یوسف دولت‌ها را فراخواند، مانع از ناپدیدشدن انسان‌ها شوند و در زمینه امکانات جست‌وجو و تشخیص هویت افراد تسهیلاتی فراهم کنند و به خانواده‌های این افراد یاری رسانند.کمیسیون حقوق بشر اتحادیه آفریقا اخیرا در مورد مهاجران مفقودشده قطعنامه‌ای صادر کرد؛ اقدامی در این زمینه‌ که ضروری تشخیص داده شده است.
"روز جهانی مفقودشدگان" هر ساله در ۳۰ اوت از سوی سازمان‌های حقوق بشر و امداد جهانی برگزار می‌شود.طبق آمار یک کارگروه سازمان ملل متحد برای بررسی مفقودشدن خشونت‌آمیز و غیرداوطلبانه، از سال ۱۹۸۰ بدین سو بیش از ۵۶۶۰۰ نفر ربوده و در مکانی نامعلوم حبس شده‌اند. سرنوشت حدود ۴۶۳۰۰ مورد آنها در ۹۲ کشور هنوز نامعلوم است.


 
برچسب ها: اروپا
نام شما

آدرس ايميل شما
توجه: نظرات حاوی توهين، افترا، اتهام و ... به اشخاص حقيقی و حقوقی، و نظرات شعارگونه «مرگ، درود و مشابه آنها»، و همچنين نظرات طولانی تر از 500 حرف، به هيچ وجه منتشر نخواهند شد.
نظر شما *

پربيننده‎ترين مطالب و خبرها