به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۲۹ - ۰۱:۰۷
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۰/۰۶/۰۹ ساعت ۱۲:۴۱
کد مطلب : ۲۹۱۱۳۳

سوت و هو ؛ سیتسیپاس آبروی تنیس را می‌برد!

گروه ورزشی: دور اول مسابقات یو اس اوپن در نیمه پایینی جدول در حالی به اتمام رسید که شاهد مسابقاتی اغلب نزدیک و طولانی بودیم.
سوت و هو ؛ سیتسیپاس آبروی تنیس را می‌برد!
دیشب در نخستین مسابقه در استادیوم ارتور اش، اسلوان استیفنز قهرمان سابق یو‌اس اوپن، در برابر هموطن خود مدیسون کی قرار گرفت که مشابه فینال ۲۰۱۷، موفق شد حریف خود را شکست دهد. گاربینه موگوروزا اسپانیایی هم در دیداری نزدیک توانست دونا وکیچ کروات را مغلوب کرده و راهی دور دوم شود. ویکتوریا ازارنکا، نفر شماره یک سابق دنیا هم برابر مارتینکووا بازگشتی تماشایی داشت و با کسب یازده گیم متوالی حریفش را کنار زد. انجلیک کربر قهرمان سال ۲۰۱۶ نیز در حالی‌که فاصله بسیار کمی تا شکست داشت ، دست یاسترمسکا اوکراینی را از پیروزی کوتاه کرد و در سه ست حریف جوان خود را شکست داد. سیمونا هالپ که قهرمانی در گرنداسلم‌های خاک و چمن را تجربه کرده و اکنون برای قهرمانی در هاردکورت خود را محک می‌زند، با ارائه نمایشی قدرتمندانه، کمیلیا جیورجی ایتالیایی را از دور رقابت ها خارج کرد و راهی مرحله بعد شد. ارینا زابالنکا بخت دوم قهرمانی نیز نینا استویانوویچ را در سه ست حذف کرد و به دور بعد راه یافت. اما در مهم‌ترین مسابقه بخش زنان در شب اول، نائومی اوساکا قهرمان سال گذشته با نمایشی درخشان موفق شد ماریا بازکووا از جمهوری چک را از پیش‌رو بردارد و در میان تشویق تماشاگران راهی دور بعد شود. نائومی در این مسابقه سرویس‌های بسیار خوبی زد که بعضا سرعت آنها به ۱۹۵ کیلومتر در ساعت هم می‌رسید. همچنین باربورا کریچکووا قهرمان رولن گاروس نیز به راحتی حریف استرالیایی را کنار زد و به دور بعد رسید. الینا اسویتولینا هم کار راحتی برابر حریف کانادایی داشت و در دو ست بازی خود را برد تا بدین ترتیب بخش زنان مسابقات در شب اول شاهد شگفتی خاصی نباشد.
 


اما در بخش مردان مسابقات شاهد فراز و نشیب‌های بیشتری بودیم. سر اندی ماری قهرمان سال ۲۰۱۲ یو‌اس اوپن در حالی‌که فاصله چندانی تا پیروزی برابر استفانوس سیتسیپاس نفر سوم رنکینگ جهانی نداشت، در نهایت مسابقه را با نتیجه سه بر دو واگذار کرد. اندی که ست یک را به راحتی و با نتیجه ۲-۶ از آن خود کرده بود، در ست دوم که به تایبریک کشیده شده بود، با وجود بدست اوردن ست‌پوینت، در تصاحب آن ناکام بود و نهایتا ست را واگذار کرد تا همه‌چیز برابر شود. در ادامه مجددا اندی ماری بود که ست سوم را به نفع خود تمام کرد تا در استانه پیروزی قرار بگیرد اما سیتسیپاس که رویای قهرمانی در سر داشت، پا پس نکشید و ست چهارم را با نتیجه ۳-۶ برد تا سرآغازی بر حواشی مسابقه داشته باشد. قبل از شروع ست پنجم استفانوس درخواست تویلت بریک کرد که طولانی شدن این استراحت با اعتراض آشکار اندی ماری و تماشاگران همراه شد.


 رفتاری که سیتسیپاس در نیمه‌نهایی سینسیناتی نیز تکرار کرده بود و آنجا هم اعتراض زورف را به دنبال داشت. نهایتا سیتسیپاس در لابه‌لای هو کردن تماشاگران وارد زمین شد و بلافاصله گیم سرویس اندی را بریک‌کرد. در ادامه هم مسابقه با روند عادی خود دنبال شد تا استفانوس ۴-۶ ست را به نفع خود تمام کند و بازی را ببرد. در پایان اندی ماری که با آرامش خاصی پای به کنفرانس مطبوعاتی نهاده بود، رفتار سیتسیپاس را تقبیح کرد و اذعان داشت احترامی که برای استفانوس قائل بود را از دست داده است. اندی معتقد بود رفتار سیتسیپاس برای ورزش تنیس، تماشاگران در ورزشگاه، بینندگان ‌تلویزیونی و تمامی علاقه‌مندان به تنیس زننده بود. او انتظار داشت بعد از پایان مسابقه در مورد قدرت نفر سوم جهان، شانس‌های موفقیت او در آینده و توانایی‌هایش صحبت کند اما به واسطه رفتارش قبل از ست پنجم مجبور شد در این خصوص حرف بزند. اما سیتسیپاس که در مظان اتهام تقلب از طریق مکالمه با مربیانش در رختکن قرار داشت، این حواشی را رد کرد و اذعان داشت رفتارش تضادی با دستورالعمل‌های مسابقات نداشته است. به هرحال استفانوس در شبی که اندی ماری یکی از بهترین مسابقات سه سال اخیر خود را پشت سر گذاشته بود، بعد از نزدیک به پنج ساعت رقابت، راهی دور دوم شد تا به رویاپردازی‌هایش ادامه دهد. پیروزی ای که اندی ماری را وادار کرد تا یکی از سرد‌ترین برخورد‌های لب تور دوران ورزشی ‌اش را با سیتسیپاس داشته باشد.
 

 

 
در سایر رقابت‌ها نیز مارین چیلیچ قهرمان سابق رقابت‌ها باوجود برتری در دو ست نخست، در ادامه مصدوم شد و ست‌های سوم و چهارم را به کولشرایبر واگذار کرد و در حالی‌که در ست پنجم نیز از حریف عقب بود برای اولین بار در دوران حرفه‌ای خود مجبور به انصراف در حین بازی شد و از دورمسابقات کنار رفت. روبرتو بائوتیستا هم در دیداری برتر نیک کریوس را حذف کرد و راهی دور بعد شد. برندون ناکاشیما ۲۰ ساله هم با نمایشی حساب‌شده جان ایزنر پرافتخار را در سه ست متوالی مغلوب کرد و به دور بعد صعود کرد. روبلف بخت پنجم قهرمانی هم پرونده حضور ایوو کارلوویچ در گرنداسلم امریکا را بست و با برتری سه‌برصفر به دور بعد رسید. ادرین ماناراینو فرانسوی نیز با کامبکی تماشایی موفق شد هموطن خود هربرت را در ماراتنی چهار ساعته شکست داده و به دور بعد راه یابد. اما کارلوس الکارز جوان اول این روز‌های دنیای تنیس هم با نمایشی بی‌نظیر در روزی که ۳۸ وینر داشت و تنها ۱۳ خطای بدون فشار را ثبت کرد، کامرون نوری آماده را در سه ست متوالی شکست داد و مقتدرانه به دور بعد رسید. در اخرین مسابقه هم که بامداد امروز آغاز شد، دنیل مدودف بخت دوم قهرمانی موفق شد ریشار گاسکه فرانسوی را در سه ست متوالی حذف کند و به راحتی به دور بعد راه پیدا کند. دنیل در این بازی کار سختی نداشت و با سرویس‌های کم نقص خود راه پیروزی را هموار کرد. 
 

 

 
دور اول گرنداسلم ۲۰۲۱ امریکا، امشب با حضور جوکوویچ و اشلی بارتی نفرات اول رنکینگ جهانی در استادیوم ارتور اش به پایان می‌رسد. نواک جوکویچ بخت نخست قهرمانی برابر هولگر رون، جوان ۱۸ ساله دانمارکی قرار می‌گیرد تا شروعی داشته باشد بر مسیر دشوارش در کسب ۲۱ امین گرنداسلم دوران حرفه‌ای خود. اتفاقی که نوله را به پرافتخار‌ترین تنیسور مرد تاریخ تبدیل می‌کند. اشلی بارتی هم برابر ورا ووناروا تنیسور پرسابقه روس قرار می‌گیرد تا بعد از گرنداسلم های خاک و چمن، این‌بار رویای فتح گرنداسلمی از هاردکورت‌ها را به حقیقت بدل کند‌.
 

 
برچسب ها: تنیس
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها