به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۳۱ - ۰۲:۲۷
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۰/۰۶/۰۹ ساعت ۱۲:۴۱
کد مطلب : ۲۹۱۱۳۴

چرا قزوین پایتخت خوشنویسی است؟

چرا قزوین پایتخت خوشنویسی است؟
گروه فرهنگی: رئیس انجمن خوشنویسان قزوین با بیان اینکه قزوین پایتخت خوشنویسی است، گفت: حضور مجموعه‌داران آثار ارزنده در قزوین که در موزه‌های هیچ شهری حتی اصفهان پیدا نمی‌شود و داشتن تب‌وتاب خوشنویسی و حضور خوشنویسان ماهر و خلاق، از علل مهم معرفی قزوین به‌عنوان پایتخت خوشنویسی است.
 
میرحیدر موسوی  اظهار کرد: انجمن خوشنویسان قزوین ۲ سال متوالی در سال‌های ۱۳۹۷ و ۱۳۹۸ به‌عنوان شعبه نمونه کشور شناخته شد و در سال ۱۳۹۹ به دلیل شیوع کرونا متأسفانه انجمن فعالیتی نداشت و تعطیل بود. در حال حاضر خوشنویسی قزوین به‌عنوان قطب مهم در کشور مطرح است به طوریکه در جشنواره‌های کشوری حداقل ۲ رتبه برتر از قزوین داشتیم.

وی با اشاره به اینکه در قزوین، خوشنویس‌های جوان بسیار خوبی در بخش‌های شکسته و نستعلیق داریم، گفت: انجمن خوشنویسی استان قزوین پویا و فعال است و تنها جشنواره دوسالانه بین همه رشته‌ها که فقط در تهران برگزار می‌شد، پنج دوره است که در قزوین برگزار می‌شود و امسال ششمین دوره برگزاری جشنواره دوسالانه خوشنویسی است.

این هنرمند بابیان اینکه قزوین به‌عنوان یکی از برندهای خوشنویسی شناخته‌شده و دوسالانه خوشنویسی بدون حاشیه پنج دوره است که در قزوین برگزار شده است، گفت: در دوسالانه ششم به دلیل استقبال بیشتر هنرمندان و تقاضای خوشنویسان ماهر و خبره مهلت ارسال آثار تمدید شد.

وی گفت: در کشورهایی مثل ترکیه یا امارات خوشنویسی و هنرهای سنتی خیلی طرفدار پیدا کرده و رونق خوبی دارد و هنرمندان با برگزاری نمایشگاه فروش خوبی دارند، اتفاقی که ما در شهر و کشور خود نداریم. بزرگ‌ترین معضل در تمام رشته‌های هنری این است که هنرمندان شاخص کشور به‌عنوان شاخص معرفی نمی‌شوند. مردم باید در خریدن آثار هنری به‌عنوان یک کالای ارزشمند سرمایه‌گذاری کنند تا هم هنر، هم اثر هنری و هم تفکر مردم ارتقا پیدا کند.

موسوی خاطرنشان کرد: یکی از بزرگ‌ترین مشکلات هنرمندان ما این است که بعد از مدتی به علت کم‌کاری و نداشتن مشتری افسرده می‌شوند. هنری که هنرمند را به لحاظ اقتصادی تأمین نکند در نهایت سست خواهد شد. به‌عنوان راهکار برای حل این معضل مسئولین باید برای فروش آثار هنری با برنامه‌ریزی‌ و کارشناسی شده هرساله یک سری افراد سرمایه‌دار را موظف به خرید آثار هنری کنند و این کار هرساله انجام شود تا تغییری در قیمت‌ها ایجاد شود.

وی گفت: مشکل هنرمندان برای فروش آثارشان در تمام ایران وجود دارد ولی مدتی است در تهران فروش و حراج بزرگ اتفاق می‌افتد که باعث افزایش قیمت آثار هنری و ایجاد انگیزه برای خلق آثار جدید برای هنرمندان شده است.

رئیس انجمن خوشنویسان قزوین بابیان اینکه قزوین پایتخت خوشنویسی است، گفت: حضور مجموعه‌داران آثار ارزنده در قزوین که در موزه‌های هیچ شهری حتی اصفهان پیدا نمی‌شود و داشتن تب‌وتاب خوشنویسی و حضور خوشنویسان ماهر و خلاق، از علل مهم معرفی قزوین به‌عنوان پایتخت خوشنویسی است.
برچسب ها: خوش نویسی
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها