به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۰۹ - ۲۱:۵۸
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۰/۰۶/۰۹ ساعت ۱۲:۵۰
کد مطلب : ۲۹۱۱۴۲

ارزش لیر مقابل‌دلار به بالاترین‌سطح خود رسید

ارزش لیر مقابل‌دلار به بالاترین‌سطح خود رسید
گروه اقتصادی: ارزش پول ملی ترکیه مقابل دلار به بالاترین سطح یک ماه اخیر خود رسید.به گزارش ایسنا، افزایش تمایل معامله گران به ارزهای پرریسک تر پس از آن که بانک مرکزی آمریکا اعلام کرد در ماه های پیش رو نیز نرخ بهره را افزایش نخواهد داد بیشتر شده و این مساله به کمک لیر ترکیه آمده است. با توجه به روند خوب واکسیناسیون در این کشور و خودداری بانک مرکزی از افزایش کاهش بیشتر نرخ بهره، انتظار می رود از سرعت روند ریزش ارزش لیر تا حد زیادی کاسته شود.
 
رییس جمهور ترکیه که یکی از منتقدان سرسخت نرخ بهره بالا محسوب می شود اخیرا در مصاحبه با یکی از شبکه های تلویزیونی این کشور گفته بود نرخ بهره باید از مقادیر فعلی کمتر شود. وی با بیان اینکه رسیدن به یک محیط سرمایه گذاری آرام نیازمند خلاص شدن از شر نرخ بهره بالا است، افزود: نرخ تورم بالای ترکیه در حال حاضر بیش از هر چیز دیگری به خاطر بالا بودن نرخ بهره است.  

نگرانی از وضعیت روابط ترکیه و آمریکا، کماکان یکی از اصلی ترین نگرانی های معامله گران بازارهای ارز در این کشور است. رجب طیب اردوغان- رییس جمهور ترکیه- با وجود دیدار با جو بایدن گفته ترکیه کماکان مصمم به تکمیل خرید سامانه دفاع موشکی اس ۴۰۰ از روسیه است که به یکی از مهم ترین مناقشات واشنگتن- آنکارا تبدیل شده و آمریکا نیز به همین دلیل تحریم هایی علیه ترکیه اعمال کرده است.  

لیر که دو هفته پیش به پایین ترین سطح هفت هفته اخیر خود رسیده بود، بار دیگر روندی صعودی را تجربه کرد و به بالاترین نرخ برابری خود مقابل دلار در یک ماه اخیر رسید تا جایی که نرخ برابری دلار در کانال ۸.۳۸  تثبیت شد. در آخرین دور از معاملات ارزی استانبول، هر دلار با ۰.۱۹ درصد کاهش به ۸.۳۸۲ لیر رسید. در برابر دیگر ارزهای مهم، نرخ برابری هر یورو معادل ۹.۸۹۵ لیر و هر پوند معادل ۱۱.۵۴ لیر اعلام شد.
برچسب ها: لیر تركیه
نام شما

آدرس ايميل شما
توجه: نظرات حاوی توهين، افترا، اتهام و ... به اشخاص حقيقی و حقوقی، و نظرات شعارگونه «مرگ، درود و مشابه آنها»، و همچنين نظرات طولانی تر از 500 حرف، به هيچ وجه منتشر نخواهند شد.
نظر شما *

پربيننده‎ترين مطالب و خبرها