به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۳۱ - ۱۰:۲۸
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۰/۰۶/۰۹ ساعت ۱۳:۳۵
کد مطلب : ۲۹۱۱۶۷

تنها راه کنترل کرونا واکسیناسیون است

تنها راه کنترل کرونا واکسیناسیون است
گروه جامعه:وزیر بهداشت، تنها راه کنترل بیماری کرونا را واکسیناسیون دانست و گفت: از هفته آینده شاهد توزیع گسترده واکسن در استان‌ها خواهیم بود. بهرام عین اللهی، روز سه شنبه نهم شهریور ۱۴۰۰ در جمع رؤسای دانشگاه‌های علوم پزشکی سراسر کشور اظهار داشت: هیچ بیمار کرونایی نباید بدون درمان از بیمارستان خارج شود و همه امکانات برای مدیریت بیماری بسیج شود.

وی افزود: رؤسای دانشگاه‌ها سرکشی از بیمارستان‌ها را در برنامه‌های خود قرار دهند، همه ما خدمتگزار مردم هستیم و باید این واقعیت توسط مردم دیده شود.وزیر بهداشت ادامه داد: اداره بیماری کرونا فقط برای وزارت بهداشت نیست، بلکه باید از همه امکانات استفاده کرد.

وی تاکید کرد: تنها راه حلی که می‌تواند بیماری کرونا را کنترل کند، واکسیناسیون است و این تجربه جهانی مورد تاکید است.عین اللهی گفت: دولت با تمام توان در حال تلاش برای واکسیناسیون حداکثری است، از مردم خواهش می‌کنیم با ما همراهی کنند.

وی با عنوان این مطلب که همزمان با افزایش ورود و تولید واکسن در کشور سرعت واکسیناسیون افزایش خواهد یافت، افزود: تلاش می‌کنیم مراکز واکسیناسیون گسترش پیدا کنند.وزیر بهداشت گفت: از هفته آینده شاهد توزیع گسترده واکسن در استان‌ها خواهیم بود.

وی با عنوان این مطلب که پروتکل‌های درمان بیماران کرونایی توسط کمیته‌های علمی مشخص است، افزود: کارهای درمانی را بر اساس این پروتکل‌ها انجام دهید و از نیروهای متخصص استفاده کنید و تا حد امکان تخت های ویژه را گسترش دهید.

عین اللهی با اشاره به اینکه کرونا دو فاز ودارد، گفت: یکی فاز ایجاد ویروس در بدن و یکی فاز بروز عوارض آن است.
وی تاکید کرد: کرونا را همیشه به یک زلزله تشبیه می‌کنم که بیشتر اتفاقات پس از زلزله رخ می‌دهد. ویروس کرونا در بدن کل سیستم را با اختلال مواجه می‌کند و بعد از آن با کنترل داروها می‌توان از عوارض بیشتر جلوگیری کرد. بنابراین چیزی که در کرونا باعث مرگ و میر می‌شود عوارض بعد از حمله اولیه ویروس است. پس نگهداری و مراقبت از بیمار اهمیت ویژه دارد.
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها