به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۳۱ - ۲۲:۴۳
 
۱
تاریخ انتشار : ۱۴۰۰/۰۶/۰۹ ساعت ۱۳:۵۱
کد مطلب : ۲۹۱۱۷۳

فعالیت گسل‌ها و احتمال‌ وقوع زلزله در پایتخت

فعالیت گسل‌ها و احتمال‌ وقوع  زلزله در پایتخت
گروه جامعه: رئیس سازمان مدیریت بحران شهر تهران توضیحاتی درباره احتمال وقوع زمین‌لرزه در پایتخت ارائه داد. رضا کرمی‌محمدی رئیس سازمان مدیریت بحران شهر تهران در حاشیه صحن امروز شورای شهر در جمع خبرنگاران درباره وقوع زمین‌لرزه در پایتخت اظهار داشت: بحث نگرانی برای وقوع حادثه به اندازه‌ای خوب است ولی بیش از حد پرداختن به مسأله باعث مشکل می‌شود .

وی گفت: آنچه نگرانی‌ها را برطرف می‌کند انجام برنامه‌ها است و مباحثی که ما مطرح می‌کنیم جهت ایجاد انگیزه کار است البته سازمان مدیریت بحران در حد بودجه خود تا کنون تعدادی سامانه هشدار سریع زلزله تهیه کرده تا از این طریق بتوانیم شاهد کاهش خسارات و تلفات زمین‌لرزه باشیم.

رئیس سازمان مدیریت بحران شهر تهران با بیان اینکه مانور زمین‌لرزه برگزاری آن حائز اهمیت است گفت:‌باید به این موضوع پرداخته شود چرا که در همه کشورها جهت کاهش خسارات و تلفات این مسأله مدنظر است.کرمی‌محمدی در مورد وضعیت کرونا در پایتخت گفت: در حوادث به غیر از کرونا مانند زلزله ممکن است آمار متوفیان بیشتر باشد و حتی زمین‌لرزه‌هایی بالاتر از 5.5 و حتی 7 را شاهد باشیم.

وی گفت: اگر زمین‌لرزه‌ای بالای 6.5 ریشتر به وقوع بپیوندد دچار فاجعه خواهیم شد البته این حادثه ممکن است 20 سال دیگر رخ بدهد ولی لرزه‌های موجود حکایت از این دارد که گسل‌ها فعال هستند و احتمال وقوع زمین‌لرزه است.
برچسب ها: زلزله تهران
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها