به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۰۶ - ۱۵:۳۵
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۰/۰۶/۰۹ ساعت ۱۵:۰۸
کد مطلب : ۲۹۱۲۰۶

تاثیر کرونا بر کاهش شدید جراحی‌های پیوند اعضا در جهان

تاثیر کرونا بر کاهش شدید جراحی‌های پیوند اعضا در جهان
گروه علمی: پزشکان در یک مطالعه جدید دریافتند که تعداد موارد پیوند اعضا بین سالهای ۲۰۱۹ تا ۲۰۲۰ میلادی به طور چشمگیری در سراسر جهان کاهش یافته و این امر تاکیدی بر تاثیر گسترده همه گیری کووید-۱۹ بر بیماران و نیز روند ارائه خدمات بهداشتی و درمانی است.
 
به گزارش ایسنا، با تشدید همه گیری، بیمارستان ها مجبور شدند تا انجام جراحی‌های پیوند اعضا را به تاخیر اندازند زیرا بیشتر منابع و تجهیزاتی همچون تخت بیمارستانی در بخش مراقبت های ویژه به بیماران مبتلا به کووید-۱۹ اختصاص یافت و همچنین نگرانی هایی از جمله اینکه آیا شروع پروسه درمان در شرایط پاندمی برای گیرنده عضو پیوندی در بیمارستان ایمن خواهد بود یا خیر؟ مطرح شد.

در ماه ژوئیه سرویس بهداشت ملی انگلیس (NHS) گزارشی منتشر کرد که نشان داد در سالهای۲۱-۲۰۲۰ جراحی پیوند تا ۸۰ درصد از سطح معمول کاهش یافته و ۳۳۹۱ مورد جراحی پیوند عضو انجام گرفته و این درحالیست که این آمار در ۱۲ ماه قبل از  آن ۴۷۶۱ مورد بوده است. همچنین ۴۸۷ بیمار که در صف انتظار پیوند عضو بوده اند، جان خود را از دست داده اند در حالی که این رقم در سال ۲۰-۲۰۱۹ میلادی ۳۷۲ مورد بوده است.
در حال حاضر نتایج یک مطالعه بین المللی نشان می دهد که مجموع تعداد جراحی پیوند کلیه، کبد، ریه و قلب طی اولین موج شیوع کووید-۱۹ در ۲۲ کشور جهان ۳۱ درصد کاهش یافته است. مجموع این کاهش تا پایان سال ۲۰۲۰ تقریبا ۱۶ درصد بوده و بیش از ۱۱ هزار و ۲۰۰ مورد جراحی پیوند عضو کمتری انجام شده است.
 
محققان اظهار داشتند: روندهای زمانی نشان داد که در سراسر جهان جراحی پیوند طی سه ماه اول همه گیری کاهش چشمگیری داشته است و پس از ماه ژوئن ۲۰۲۰ روند کاهشی ثابت مانده اما از اکتبر تا دسامبر ۲۰۲۰ دوباره کاهش یافته است.
مطالب پیشنهادی
 
 
نتایج تحقیقات نشان داد که تاثیر همه گیری در کشورهای مختلف متفاوت است. در حالیکه در مجموع طی اولین موج بیماری در کانادا تعداد پیوند اعضا با کاهش ۹.۸۶ درصدی مواجه بود در ژاپن با کاهش ۶۶.۷۱ درصدی روبرو بوده است.به گفته محققان پیوند کلیه بیشترین آسیب را دیده و موارد جراحی پیوند کلیه در این ۲۲ کشور ۱۹.۱۴ درصد کاهش یافته است.
نام شما

آدرس ايميل شما
توجه: نظرات حاوی توهين، افترا، اتهام و ... به اشخاص حقيقی و حقوقی، و نظرات شعارگونه «مرگ، درود و مشابه آنها»، و همچنين نظرات طولانی تر از 500 حرف، به هيچ وجه منتشر نخواهند شد.
نظر شما *

پربيننده‎ترين مطالب و خبرها