به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۱۰ - ۱۷:۴۴
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۰/۰۶/۰۹ ساعت ۱۸:۲۳
کد مطلب : ۲۹۱۲۴۸

فلزات سمی ناشی از تولید موبایل با سلامت ما چه می‌کند

فلزات سمی ناشی از تولید موبایل با سلامت ما چه می‌کند
گروه علمی:بر اساس یک پژوهش، فلزات سمی به هنگام تولید گوشی‌های هوشمند می‌تواند سلامت مردم سراسر جهان را تهدید کند.بر اساس یک پژوهش، فلزات سمی که به هنگام تولید ابزار‌های فناوری، از گوشی‌های هوشمند و باتری‌ها گرفته تا پنل‌های خورشیدی و توربین‌های بادی که در هوا منتشر می‌شود، می‌تواند به استخوان‌های انسان نفوذ کند.
 
تیمی از دانشمندان به بررسی میزان آلودگی با سرب در اجساد ۱۳۰ نفر که در مقبره‌ای در رم، پایتخت ایتالیا دفن شده بودند، اقدام کردند. این محل تدفین در «Palazzo della Cancelleria» در رم ایتالیا بوده که از ۱۲۰۰ سال پیش، یعنی قبل از ظهور فلز- تا قرن ۱۷ میلادی مورد استفاده قرار می‌گرفت.محققان در این پژوهش دریافتند که با افزایش تولید سرب با گذشت زمان در سراسر جهان، میزان جذب سرب در اجساد افراد دفن شده در این گورستان افزایش یافته است.پژوهشگران اعلام کرده اند که سرب از اتسمفر و جو استنشاق می‌شود، این بدان معناست که آلودگی حتی بر افرادی که در تولید این فلز سمی مشارکت نداشتند نیز اثر گذاشته است.

افزایش تقاضا برای فناوری‌ها
نتایج پژوهش این دانشمندان در حالی منتشر می‌شود که تقاضا برای فلزات سمی مانند سرب برای فناوری‌های مختلف، نگرانی‌های گسترده‌ای را در خصوص سلامت عمومی ایجاد می‌کند.از لحاظ تاریخی، تولید سرب از ۲۵۰۰ سال پیش با ضرب سکه سطح بالایی را تجربه کرد و در دوره امپراتوری روم و پیش از قرون وسطی، به اوج خود رسیده بود. سپس تولید آن از هزار سال پیش بار دیگر افزایش یافت. این پژوهش بر اساس آثار قبلی صورت گرفته که نشان می‌دهد میزان تولید سرب در محیطی‌هایی مانند رسوبات دریاچه و یخچال‌های طبیعی ثبت شده است.

سرب همچنین می‌تواند در اشکال مختلف دستگاه‌های الکترونیکی از باتری گرفته تا آخرین نسل پنل‌های خورشیدی پیدا شود. از این رو، ضایعات دستگاه‌های الکتریکی می‌تواند مواد سمی را در جو که انسان از آن تنفس می‌کند و خاکی که محصولات غذایی در آن رشد می‌کنند، آزاد کند.این پژوهش همچنین توصیه می‌کند هرگونه استفاده گسترده از فلزات باید با کنترل دقیق بهداشت صنعتی و بازیافت ایمن فلزات و با افزایش ملاحظات زیست محیطی همراه باشد.
برچسب ها: تلفن هوشمند سرب
نام شما

آدرس ايميل شما
توجه: نظرات حاوی توهين، افترا، اتهام و ... به اشخاص حقيقی و حقوقی، و نظرات شعارگونه «مرگ، درود و مشابه آنها»، و همچنين نظرات طولانی تر از 500 حرف، به هيچ وجه منتشر نخواهند شد.
نظر شما *

پربيننده‎ترين مطالب و خبرها