به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۰۹ - ۲۱:۵۸
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۰/۰۶/۱۰ ساعت ۰۹:۳۸
کد مطلب : ۲۹۱۳۰۲

نشانه‌های تاثیر واکسیناسیون در ایران

نشانه‌های تاثیر واکسیناسیون در ایران
گروه جامعه: رئیس ستاد مقابله با کرونای استان تهران از تاثیر واکسیناسیون در کاهش مرگ و میر کرونا در ایران خبر داد.به گزارش  باشگاه خبرنگاران جوان، دکتر علیرضا زالی رییس ستاد مقابله با کرونای استان تهران با اشاره به اثربخش بودن انجام واکسیناسیون در کشور اظهار کرد: در حال حاضر خوشبختانه یکی از گروه های سنی که طی ۲ هفته متوالی میزان مرگ و میر و بستری‌هایشان در بیمارستان ها و مراکز درمانی سیر نزولی داشته، گروه سنی ۷۰ به بالاست.
 
وی با بیان اینکه علت این اتفاق خوب، تزریق ۲ دوز واکسن در میان این افراد و اثربخشی واکسیناسیون در ایران است، ادامه داد: بر اساس آمارهای ارائه شده، متوسط میزان بستری افراد بالای ۶۵ سال حدود ۸۰ درصد بود که با انجام عمل واکسیناسیون این آمار در حال حاضر به ۳۲ درصد کاهش پیدا کرده است.

رییس ستاد مقابله با کرونای استان تهران بیان کرد: بر اساس آمارها، معدل مرگ و میر افراد بالای ۷۰ سال و به نوعی سالمندان جامعه در سال گذشته حدود ۲۷ درصد بود که با انجام واکسیناسیون در میان این گروه سنی، میزان مرگ و میر به ۱۶ درصد کاهش پیدا کرده است.
 
زالی گفت: مطالعات نشان می دهد که در دو سر طیف گروه‌های سنی سالمندان و به خصوص افراد بالای ۷۰ سال، واکسیناسیون موثر بوده است و سالمندانی که واکسن را دریافت کرده‌اند، احتمال ابتلا و مرگ و میرشان کاهش پیدا کرده است.او افزود: میزان بستری افراد و به خصوص سالمندان واکسینه شده در بخش مراقبت‌های ویژه بیمارستان‌ها و مراکز درمانی نیز کاهش پیدا کرده است.
نام شما

آدرس ايميل شما
توجه: نظرات حاوی توهين، افترا، اتهام و ... به اشخاص حقيقی و حقوقی، و نظرات شعارگونه «مرگ، درود و مشابه آنها»، و همچنين نظرات طولانی تر از 500 حرف، به هيچ وجه منتشر نخواهند شد.
نظر شما *

پربيننده‎ترين مطالب و خبرها