به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۳۱ - ۰۲:۲۷
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۰/۰۶/۱۱ ساعت ۲۱:۱۸
کد مطلب : ۲۹۱۵۵۱

بحران مهاجرت غیرقانونی در اروپای شرقی

بحران مهاجرت غیرقانونی در اروپای شرقی
گروه بین الملل: آندژی دودا، رئیس جمهوری لهستان در اقدامی بی سابقه در بخش‌هایی از دو منطقه هم مرز کشورش با بلاروس اعلام وضعیت اضطراری کرد.
دولت لهستان بدنبال افزایش مهاجرت های غیرقانونی چنین تصمیمی اتخاذ کرده است.اتحادیه اروپا، الکساندر لوکاشنکو، رئیس جمهوری بلاروس را متهم می کند که از مهاجران عراقی و افغانستانی گرفتار در مرزهای اروپا به عنوان بخشی از برنامه مقابله با تحریم های اتحادیه اروپا علیه این کشور سوء استفاده می کند.
هفته هاست که دو عضو اتحادیه اروپا، لهستان و لتونی، که با بلاروس هم مرز هستند با چالش مهم عبور توده وار مهاجران از مرزهایشان مواجه شده اند.لهستان با ایجاد حصار و استقرار نیروها در تلاش است تا امنیت را در مرزهای خود افزایش دهد. این دو کشور از ورود ده‌ها مهاجر به خاک خود خودداری کرده‌اند و همزمان بلاروس نیز اجازه بازگشت آنها به خاک خود را نمی‌دهد. به همین دلیل بسیاری از مهاجران در مرزها گرفتار هستند.
بلاژ اسپایچالسکی، سخنگوی دولت لهستان  گفت: «وضعیت در مرز با بلاروس دشوار و خطرناک است.» وی افزود: «امروز ما نه تنها مسئول مرزهای خودمان هستیم بلکه وظیفه داریم برای تامین امنیت اتحادیه اروپا از مرزهای ورودی اش محافظت کنیم.»
اداره مرزبانی لهستان می گویند تنها در ماه اوت ۳۵۰۰ نفر سعی کرده اند بصورت غیرقانونی از بلاورس وارد لهستان شوند. ۲۵۰۰ نفر از این مهاجران گرفتار مرزبانان و وادار به بازگشت شده اند. بسیاری از آنها همچنان در خطوط مرزی با وضعیت نامشخص گرفتار هستند.

 
برچسب ها: اتحادیه اروپا
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها