به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۰۴ - ۱۹:۲۷
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۰/۰۶/۱۲ ساعت ۱۰:۱۵
کد مطلب : ۲۹۱۵۸۲

راهکارهایی که کالری برنج را کم می‌کند

راهکارهایی که کالری برنج را کم می‌کند
گروه علمی: برنج یکی از اصلی‌ترین مواد غذایی در رژیم غذایی و تامین انرژی روزانه است. با وجود توصیه به استفاده از غلات سبوس‌دار از جمله برنج قهوه‌ای، درصد بسیار بالایی از افراد جامعه ایران از برنج سفید استفاده می‌کنند. در این مطلب چند ترفند ساده برای کمتر کردن کالری برنج را دنبال می‌کنیم.
 
بخش اعظمی از کالری برنج به روغنی که در حین دم کردن برنج به آن اضافه می‌شود، مرتبط است. این روغن مصرفی اغلب از دسته کالری‌های مخفی در رژیم غذایی است.بنابراین توصیه می‌شود برای کنترل میزان روغن مصرفی، کاهش کالری و افزایش سلامت غذا به موارد زیر عمل کنیم:
 
*به جای ریختن روغن از بطری، روغن را داخل قاشق بریزیم و خود را موظف به پخت و پز با همان یک قاشق کنیم. همیشه اندازه‌گیری‌ها ما را متوجه میزان مصرفی ماده می‌کند.
*می‌توانیم به جای بطری روغن، از اسپری روغن استفاده کنیم و روغن را در قابلمه و روی برنج اسپری کنیم.
 
*قابلمه خود را عوض کنیم. اغلب افراد در حین آشپزی در قابلمه‌های روحی و استیل، در مقایسه با قابلمه‌های تفلون از روغن بیشتری استفاده می‌کنند.

*پخت برنج در پلوپز نیز گزینه بسیارخوبی است، زیرا حتی بدون روغن هم امکان پخت برنج وجود دارد.
*در نهایت اگر دوست دارید در پخت برنج از روغن استفاده کنید، تنها روی برنج از روغن استفاده کنید و دیگر لازم نیست ته قابلمه هم روغن بریزیم.داشتن رژیم غذایی سالم و اهمیت به سلامت بدن همواره با داشتن محدودیت‌های شدید و منع غذایی همراه نیست، بلکه بیشتر مواقع به انتخاب‌های سالم و رفتارهای آگاهانه مرتبط است.
برچسب ها: برنج
نام شما

آدرس ايميل شما
توجه: نظرات حاوی توهين، افترا، اتهام و ... به اشخاص حقيقی و حقوقی، و نظرات شعارگونه «مرگ، درود و مشابه آنها»، و همچنين نظرات طولانی تر از 500 حرف، به هيچ وجه منتشر نخواهند شد.
نظر شما *

پربيننده‎ترين مطالب و خبرها