به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۳۱ - ۰۲:۲۷
 
۲
تاریخ انتشار : ۱۳۹۲/۱۱/۰۴ ساعت ۰۰:۴۰
کد مطلب : ۲۹۱۶۲
لغو تحریم ها برای رنو مزایای فراوانی دارد

شركت‌رنو: می‌خواهیم به بازار ایران برگردیم

گروه اقتصادي: مدیر اجرایی خودروسازی رنو فرانسه گفت که این شرکت خواهان بازگشت به ایران بعد از لغو تحریم هاست.
شركت‌رنو: می‌خواهیم به بازار ایران برگردیم
به گزارش خبرگزاری بلومبرگ از پاریس، کارلوس گون درحاشیه نشست مجمع اقتصاد جهانی در داووس سوییس افزود: حضور رییس‌جمهور ایران در داووس خبر بسیار خوبی است، همچنین گفت و گو ها در مورد از سر گیری روابط و تعامل‌های مثبت می‌تواند بسیار امیدوارکننده باشد. مدیر اجرایی کارخانه رنو ادامه داد: لغو تحریم ها برای رنو مزایای فراوانی دارد؛ زیرا ایرانی ها همواره از خودروهای فرانسوی استقبال کرده اند.

گون یادآور شد: حتی با وجود همه تحریم ها، بازار خودوری ایران شامل خرید و فروش 700 تا 800 هزار دستگاه خودروست. درصورتی که لغو تحریم ها کاملا اجرایی شود و داد و ستد با ایران ممکن باشد،خرید و فروش بازار جدید خودرو ایران می تواند به یک تا یک و نیم میلیون خودرو افزایش یابد. فروش سالانه رنو سال گذشتته 3 درصد افزایش یافت و به دو میلیون و 630 هزار دستگاه خودرو و خودروهای تجاری سبک رسید.

براساس این گزارش رنو فروش قطعات یدکی به ایران را سال گذشته به دلیل تحریم ها متوقف کرد.رشد فروش این کارخانه به دلیل توقف دادوستد با ایران به شدت کاهش یافت و باعث شد درمقایسه با سال 2012، حدودا 64 هزار و 500 دستگاه خودرو کمتر به ایران صادر کند. همچنین کاهش دادوستد رنو با ایران 7.4 درصد فروش منطقه‌ای این کارخانه را درمنطقه آسیا و اقیانوسیه کاهش داد که کره جنوبی و هند را نیز در بر می‌گیرد.

همشهری
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۱۱/۰۴ ۰۸:۴۷
خدا یی فرانسه را بی خیال بشید
این ماشین های فرانسه خوب نیست (200798)