به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۰۹ - ۱۸:۲۵
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۰/۰۶/۱۲ ساعت ۱۳:۰۰
کد مطلب : ۲۹۱۶۳۴

تاریخ اکران فیلم قهرمان در آمریکا اعلام شد

تاریخ اکران فیلم قهرمان در آمریکا اعلام شد
گروه فرهنگی: فیلم قهرمان فرهادی قرار است از ۲۱ ژانویه از سوی سرویس «آمازون پرایم» اکران شود. اما از این سرویس فیلم‌ها و سریال‌های زیادی قاچاق و سرقت می‌شود!فیلم «قهرمان» اصغر فرهادی که در جشنواره کن 2021 یکی از برگزیدگان این جشنواره بود و توانست جایزه بزرگ هیأت داوران را کسب کند به عنوان یکی از شانس‌های اصلی اسکار سینمای ایران یاد می‌شود.

یکی از قوانین حضور در اسکار، اکران فیلم متقاضی حداقل برای یک هفته در کشور مبدأ و سازنده خود است. اما رائد فریدزاده «معاون بین‌الملل بنیاد سینمایی فارابی» در این خصوص بیان کرد که مراسم اسکار این قانون را تغییر داده و حالا فیلم متقاضی می‌تواند بدون اکران در کشور خود (مبد‌أ) و با اکران در کشور دیگری وارد جشن اسکار شود.
حالا فیلم تازه فرهادی به استناد خبری که سایت آمازون، پخش‌کننده آمریکایی این فیلم اعلام کرده است قرار است از تاریخ 7 ژانویه 2022 (17 دی‌ماه) در سینماهای آمریکا و از 21 ژانویه از سوی سرویس «آمازون پرایم» اکران شود. 
با این حساب بنظر می‌رسد که فیلم جدید فرهادی بدون اکران اولیه در ایران وارد و در صورت انتخاب برای مراسم اسکار، عازم سفر شود.

البته در صورتی که فرهادی بخواهد فیلم خود را در ایران نیز اکران کند آخرین مهلت او  تا 31 دسامبر 2021 (10 دی 1400) خواهد بود.اما نکته مهم دیگر اینکه اکران فیلم فرهادی در سرویس آنلاین آمازون پرایم منجر به قاچاق فیلم او مانند دیگر فیلم‌ها و سریال‌های خارجی خواهد شد. باید دید که فرهادی حاضر است این ریسک را بپذیرد و فیلمش را در این سرویس اکران کند یا تنها ترجیح به اکران فیزیکی در سالن سینما خواهد داد.
برچسب ها: فیلم قهرمان
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها