به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۰۵ - ۱۹:۳۲
 
۱
تاریخ انتشار : ۱۴۰۰/۰۶/۱۲ ساعت ۱۴:۰۹
کد مطلب : ۲۹۱۶۶۸

تضمینی برای ایمنی انسان در مریخ وجود ندارد

تضمینی برای ایمنی انسان در مریخ وجود ندارد
گروه علمی:طبق تحقیقات جدید دانشمندان انسان‌ها بیشتر از ۴ سال نمی‌توانند در مریخ زندگی کنند.
مقاله جدیدی که توسط یک گروه بین المللی از دانشمندان فضایی نوشته شده، جزئیات تابش ذرات نور خورشید به فضانوردان کره سرخ را توضیح می‌دهد. در یک بیانیه مطبوعاتی از UCLA شرح داده شده که یافته‌‌ها نشان می‌دهد، اگر فضانوردان بیشتر از ۴ سال در مریخ بمانند ایمنی بدنشان به خطر می‌افتد.

یکی از خطرات بزرگ برای مریخ‌نوردان تابش ذرات خورشید و همچنین ستارگان است. اگرچه انسان‌ها معمولاً توسط میدان‌های مغناطیسی زمین در برابر چنین اشعه‌هایی محافظت می‌شوند، اما سفرهای طولانی مدت به کره سرخ باعث می‌شود فضانوردان در برابر آن آسیب پذیر شوند. برای دستیابی به این یافته‌‌ها، تیمی از UCLA، MIT، موسسه علم و فناوری اسکولکوو مسکو و GFZ پوتسدام، مدل‌های ژئوفیزیکی تابش ذرات را با مدل‌های اثرات تابش بر انسان و فضاپیما‌ها ترکیب کردند.

نحوه زمانبندی ماموریت‌ها به چه صورت است؟
مطالعه جدیدی که در مجله Space Weather منتشر شده، شاخص‌های دقیقی برای نحوه زمان‌بندی ماموریت‌های آینده در مریخ را ارائه می‌دهد. به گفته این مجله، ماموریت انسان در مریخ باید چهار سال کوتاه‌تر شود تا فضانوردان در امان بمانند. همچنین سفرهای فضایی باید هنگامی انجام شود که فعالیت‌های خورشیدی در اوج خود هستند زیرا خورشید از  فضانوردان در برابر ذرات خطرناک کهکشان محافظت می‌کند.با توجه به اینکه چین در ماه ژوئن اعلام کرده بود که قصد دارد اولین انسان‌ها را در دهه ۲۰۳۰ به مریخ بفرستد و اسپیس ایکس برای انجام اولین سفر خود در مریخ در حال انجام است، مطالعه جدید به آژانس‌های فضایی کمک می‌کند تا زمان دقیق را تعیین کنند. برای ماموریت‌های خود در مریخ در کنار شناسایی اخیر مکان‌های فرود احتمالی در مریخ، جزئیات دقیق این اولین مأموریت‌ها گرد هم می‌آیند و ما را به نزدیک شدن به یک تمدن فضایی نزدیک می‌کند.
برچسب ها: مریخ
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها