کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

حمایت ما از مردم افغانستان است، نه طالبان

12 شهريور 1400 ساعت 15:04


 گروه سیاسی: نماینده تهران در مجلس گفت: اگر عربستان در سیاست خارجی خود تغییر رویه ندهد کماکان مشکلات در منطقه ادامه خواهد داشت و تا زمانی که همراه و همسو با سیاست‌های خصمانه آمریکا در منطقه است با کشورهای منطقه از جمله ایران نمی‌تواند ارتباط برادرانه‌ای برقرار کند.
محمد اسماعیل  کوثری در پاسخ به سوالی در خصوص چشم انداز از سرگیری روابط بین ایران و عربستان می‌گوید: ما با هیچ یک از کشورهای همسایه‌ قطع ارتباط نداشته و نداریم، اما در مقابل، برخی از آن‌ها مانند عربستان به دلیل پیروی از آمریکا و اسراییل ارتباط خود با جمهوری اسلامی ایران را قطع کرده و همچنان تمایلی برای برقراری ارتباط نیز ندارند که این نشان دهنده‌ی خصومت سردمداران عربستان است و در نهایت باید گفت؛ سیاست‌های ما بر اساس ارتباط دو جانبه و دوستانه است ولی متأسفانه حاکمان عربستان این چنین عمل نمی‌کنند. زمان از سرگیری روابط میان ایران و عربستان به آن‌ها بستگی دارد. خواست و اراده‌ی ما این است که با تمام کشورهای همسایه از جمله کشورهای مسلمان رابطه‌ای دوستانه برقرار کنیم، ولی متأسفانه سردمداران عربستان ارتباط با آمریکایی‌ها و صهیونیست‌ها را به ارتباط با کشورهای مسلمان ارجح‌ می‌دانند، اما ایران همواره نشان داده است هیچ خصومتی با کشورهای همسایه نداشته است.
وی با اشاره به تأثیرگذاری روابط دو کشور ایران و عربستان در منطقه گفت: تا زمانی که عربستان پیروی آمریکا و صهیونیست‌ها باشد مورد نفرت کشورهای منطقه از جمله ایران قرار دارد و در نهایت نیز باید رفتار خود را تغییر داده و سیاست‌های خود را نسبت به کشورهای منطقه با نگاه جدید ادامه دهد، چرا که نزدیک به هفت سال با کشور یمن در جنگ و عامل قتل عام و کشتار مردم یمن است.کوثری ادامه داد: اگرعربستان در سیاست خارجی خود تغییر رویه ندهد کماکان مشکلات در منطقه ادامه دارد و تا زمانی که همراه و همسو با سیاست‌های خصمانه آمریکا در منطقه است با کشورهای منطقه از جمله ایران نمی‌تواند ارتباط برادرانه‌ای برقرار کند. ما نمی‌توانیم رویه عربستان در یمن و حمایت از داعش را نادیده بگیریم و لذا عربستان با این روش مورد نفرت کشورهای منطقه قرار دارد.
او در پایان درباره سیاست ایران مقابل طالبان تصریح کرد:‌ سیاست‌های ما در مقابل طالبان بر اساس حمایت از آنها نبوده، بلکه حمایت ما از مردم افغانستان است و تا زمانی که طالبان چارچوب سیاست خارجی خود را روشن نکند، نمی‌توانیم سیاست خود را در قبال آنان اعلام کنیم. اما باید این را هم یادآور شد که طالبان در برابر قدرت ایران نمی‌تواند کوچک‌ترین خطایی مرتکب شود.

 


کد مطلب: 291683

آدرس مطلب :
https://www.baharnews.ir/news/291683/حمایت-مردم-افغانستان-نه-طالبان

بهار نیوز
  https://www.baharnews.ir