کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

مهم ترین اولویت کشور کرونا و معیشت مردم

12 شهريور 1400 ساعت 15:06


گروه سیاسی: یک عضو کمیسیون امورداخلی کشور و شوراها در مجلس، تاکید کرد: انتظار می رود وزرای دولت سیزدهم اهتمام لازم برای به حداقل رساندن دلسردی و ناامیدی در مردم را به کار گیرند.
احمد علیرضابیگی درباره انتظارات مردم از وزرای دولت جدید، بیان کرد: متاسفانه به دلیل عملکرد دولت گذشته مردم دچار بی اعتمادی و دلسردی نسبت به دولتمردان شده اند، انتظار می رود وزرای دولت جدید برنامه ای زمانبندی شده با فرآیندهای مشخص برای حل مشکلات مردم را دنبال کنند که برای مردم قابل ارزیابی باشد.
 وی در ادامه با بیان اینکه وزرای دولت باید برنامه ای را دنبال کنند که مردم نتیجه تحقق آن را در زندگی روزمره خود ببینند، اظهار کرد: انتظار می رود وزرای دولت سیزدهم اهتمام لازم را برای کم کردن دلسردی و ناامیدی در مردم به کار گرفته و آن را به حداقل کاهش دهند. به عنوان مثال در بحث کنترل بازار ارز اگر بنا باشد همانند دولت قبل بخواهند با ارزپاشی در بازار صرفا قیمت را پایین بیاورند اما قیمت کالاها بالا بماند، نتیجه عملکرد آنان با دولت قبل تفاوتی نخواهد کرد.
نماینده  تبریز در مجلس شورای اسلامی، با بیان اینکه بازار ارز جز از رهگذر تقویت تولید داخل و واقعی کردن اقتصاد کشور کنترل نمی شود و با واقعی شدن اقتصاد کشور امکان صادرات کالاها فراهم می شود، تصریح کرد: امروز ما در تبریز کارخانه یخچال سازی را داریم که در ترکیه نیز تولید دارد، قیمت تمام شده تولید یخچال در ایران ۳۰۰ دلار و در ترکیه ۲۰۰ دلار است، فلذا کالایی که در ترکیه تولید می کند به عراق صادر می شود و علت این امر به واقعی نبودن اقتصاد کشور باز می گردد.  انتظار می رود وزرای دولت سیزدهم در راستای واقعی کردن اقتصاد کشور و حمایت از تولید داخل گام برداشته و امکان تولید کالاهای صادرات محور را فراهم کنند، وزرای دولت سیزدهم باید برنامه خود را برمبنای تحقق مطالبات مردم پیش ببرند و تمام ارکان دولت باید بسیج شوند تا باری از دوش مردم بردارند.
علیرضا بیگی در پایان افزود: امروز مهم ترین اولویت کشور بحث کنترل کرونا و معیشت مردم است، متاسفانه روز به روز نیز شرایط بدتر می شود، انتظار می رود وزرای دولت برنامه های خود را هرچه سریع تر در این حوزه اجرایی کنند.


 


کد مطلب: 291684

آدرس مطلب :
https://www.baharnews.ir/news/291684/مهم-ترین-اولویت-کشور-کرونا-معیشت-مردم

بهار نیوز
  https://www.baharnews.ir