به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۳۱ - ۰۲:۲۷
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۰/۰۶/۱۲ ساعت ۱۷:۴۴
کد مطلب : ۲۹۱۷۱۷

مرگ، پایان جست‌وجو برای پیدا کردن قاتل

مرگ، پایان جست‌وجو برای پیدا کردن قاتل
گروه حوادث: تماس مرد ناشناس با برادر مقتول باعث شد او و دوستش در جست‌وجوی قاتل برادر راهی پایتخت شوند، اما کمی بعد اجساد هردویشان که به ضرب گلوله به قتل رسیده بودند پیدا شد.حدود ساعت یک بامداد دیروز اهالی خیابانی در حوالی نارمک صدای شلیک چندین گلوله را شنیدند و سراسیمه از خانه هایشان بیرون آمدند. برخی از شاهدان موتورسواری را دیدند که مسلح بود و به سمت یک خودروی برلیانس دیوانه وار شلیک می‌کرد. او تنها بود و پس از شلیک چندین گلوله، با موتورش از محل گریخت و شاهدان وحشت زده به پلیس و اورژانس زنگ زدند.

سرنشینان خودروی برلیانس دو مرد بودند که هدف اصابت گلوله قرار گرفته بودند و با حضور اورژانس مشخص شد که هر دو جانشان را از دست داده‌اند. ماجرای این جنایت مسلحانه به قاضی رحیم دشتبان، بازپرس جنایی تهران گزارش شد و او به همراه تیم تجسس پلیس آگاهی تهران در محل حادثه حاضر شدند.

قربانیان شلیک‌های مرگبار ۲ مرد حدودا ۴۰ و ۵۰ ساله بودند. راننده مردی ۴۰ ساله و سرنشینی که در صندلی جلو بود حدودا ۵۰ ساله به‌نظر می‌رسید. گلوله‌ها از سلاح کلاشنیکف شلیک شده و جان هر دویشان را گرفته بود. یکی از شاهدان به مأموران گفت: خودروی برلیانس دقایقی می‌شد که کنار خیابان پارک شده بود و به‌نظر می‌رسید ۲ سرنشین آن منتظر فرد دیگری هستند. دقایقی بعد موتورسواری رسید و بی‌آن که با سرنشینان خودروی برلیانس صحبتی کند اسلحه را به سمت خودرو نشانه گرفت و آنها را به رگبار بست و پس از آن هم از محل فرار کرد.

در جست‌وجوی قاتل برادر 
تیم جنایی در ادامه به بازرسی خودرو پرداختند و مدارکی یافتند که هویت قربانیان را فاش کرد. آنها اهل تهران نبودند و در یکی از شهرهای جنوبی کشور زندگی می‌کردند. با انجام تحقیقات مشخص شد که مقتولان با یکدیگر فامیل و اهل یک طایفه هستند. آنها از شهرستان راهی تهران شده بودند تا قاتلی را به دام اندازند، اما هردو به قتل رسیده بودند.

تحقیقات پلیس نشان می‌داد که حدود ۴۰ روز قبل برادر راننده برلیانس در شهرستان با ضربات چاقو به قتل رسیده بود. عامل این جنایت پس از قتل فراری شده بود و برادر مقتول از همان زمان به تکاپو افتاده بود تا ردی از قاتل برادرش پیدا کند. به‌گفته خانواده وی، چند روز قبل فرد ناشناسی با برادر مقتول (راننده برلیانس) تماس گرفته و به او گفته بود که قاتل برادرش در تهران مخفی شده است. او سپس از برادر مقتول خواسته بود که به تهران بیاید تا وی نشانی قاتل فراری را به او بدهد.

پس از این تماس بود که راننده برلیانس به این امید که ردی از قاتل برادرش به‌دست آورد به همراه یکی از آشنایانش از شهرستان راهی تهران شد تا در سر قرار با فرد تماس گیرنده حاضر شده و سرنخی از مخفیگاه قاتل برادرش به‌دست آورد، اما ظاهرا آنها وقتی سر قرار حاضر شده بودند، مرد موتورسوار به آنها نزدیک شده و هر دویشان را به گلوله بسته بود.

میانجیگری 
اما ماجرای قتلی که در شهرستان رخ داده بود چه بود؟ تیم جنایی تحقیقات خود را ادامه داد و خیلی زود پاسخ این سؤال را یافت. مرد جوان که در شهرستان با ضربات چاقو به قتل رسیده بود مدتی قبل قصد داشت با میانجیگری به اختلاف زوج جوانی که از طایفه وی بود پایان بدهد. زن و شوهر مدام با یکدیگر درگیری داشتند و مرد میانجی قصد داشت با وساطت و صحبت آنها را آشتی بدهد، اما همین موضوع کار دستش داده بود. بررسی‌ها نشان می‌داد که شوهر آن زن، فردی را اجیر کرد تا مرد میانجی را گوشمالی بدهد. دلیلش این بود که بارها از مرد میانجی خواسته بود تا دست از وساطت هایش بردارد و دخالتی در زندگی آنها نکند. فردی که اجیر شده بود اما به جای گوشمالی دادن فرد میانجی، سراغ وی رفته و او را با ضربات چاقو به قتل رسانده بود.

پس از این جنایت بود که برادر مقتول جست‌وجو برای شناسایی قاتل برادرش را آغاز کرده و از همشهریان و افرادی که در طایفه‌اش بودند شنیده بود که قاتل برادرش به تهران گریخته است تا اینکه فردی با او تماس گرفت و به بهانه اینکه می‌خواهد قاتل را به او تحویل دهد وی را به تهران کشانده و این جنایت هولناک رقم خورده بود. با این اطلاعات بازپرس جنایی تهران دستور انتقال اجساد به پزشکی قانونی، بازبینی تصاویر دوربین‌های مداربسته و تحقیقات بیشتر را صادر کرده تا هرچه زودتر موتورسوار مسلح شناسایی و دستگیر شود.از سوی دیگر مأموران به‌دنبال پاسخ این سؤال هستند که آیا موتورسوار قاتل همان آدمکش اجیر شده بوده که در شهرستان جان مرد میانجی را گرفته یا نه. 
مرجع : روزنامه همشهری
برچسب ها: قتل حوادث
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها