به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۳۱ - ۱۱:۴۹
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۰/۰۶/۱۳ ساعت ۱۰:۳۸
کد مطلب : ۲۹۱۷۷۶

ناسا در حال آزمایش تاکسی‌های پرنده است

ناسا در حال آزمایش تاکسی‌های پرنده است
گروه علمی: تاکسی پرنده بیشتر شبیه به یک رویا در فیلم‌های فانتزی است تا یک واقعیت. ولی ناسا با آغاز آزمایش‌های اولیه روی این فناوری تصمیم دارد رویای ما را به حقیقت تبدیل کند.ناسا به تازگی اعلام کرده که در حال آزمایش تاکسی پرنده eVTOL است. این هواپیمای تمام برقی عمود پرواز، توسط شرکت Joby Aviation طراحی شده و می‌تواند انقلاب بزرگی را در صنعت هوافضا و حمل‌ونقل ایجاد کند. آزمایش مذکور تحت نظارت کمپین ملی AAM (پویایی هوایی پیشرفته) ناسا انجام شده و تا 10 سپتامبر ادامه می‌یابد.

ظاهرا هدف اصلی ناسا از انجام این آزمایش، جمع‌آوری داده‌های مربوط به عملکرد و مشخصات صوتی هواپیما است. این داده‌ها برای مدل‌سازی و شبیه‌سازی کاربرد این تکنولوژی در مقیاس وسیع و کمک به تحلیل شکاف‌های فعلی در مقررات اداره هوانوردی فدرال (FAA) به کار می‌روند. ناگفته نماند که جبران این شکاف‌ها می‌تواند فعالیت گسترده تاکسی‌های پرنده در آینده نزدیک را تضمین کند.

دیویس هکنبرگ، مدیر ادغام مأموریت AAM ناسا در یک مصاحبه خبری گفته که این آزمایش‌ها یک گام استراتژیک بسیار مهم در راستای اهداف ناسا برای سرعت بخشیدن به جدول زمانی AAM به شمار می‌آیند و می‌توانند با پر کردن خلأ موجود در استانداردهای فعلی، نقش بسزایی را در پیشرفت صنعت حمل‌ونقل هوایی ایفا کنند.

در حال حاضر ارائه یک سیستم کارآمد و مقرون به‌صرفه برای جابجایی مسافران و حمل بار که با قوانین و مقررات FAA نیز تطابق داشته باشد، جزو اهداف اصلی AAM است. موفقیت این آزمایش‌ها می‌تواند راه را برای ورود پهپادهای حمل بار، وسایل نقلیه پزشکی و تاکسی‌های پرنده نیز باز هموار کند. البته ناسا گفته است کمپین‌های آزمایشی تا چند سال آینده به فعالیت خود در مکان‌های مختلف ادامه خواهند داد تا از عملکرد وسایل نقلیه پرنده مطمئن شوند.
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها