به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۰۹ - ۱۷:۳۰
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۰/۰۶/۱۳ ساعت ۱۲:۵۵
کد مطلب : ۲۹۱۸۲۹

مقررات عراق برای ورود و خروج به این کشور

مقررات عراق برای ورود و خروج به این کشور
گروه جامعه: سازمان گردشگری عراق تنها مرجع قانونی برای ورود و خروج زائران و گردشگران به این کشور شناخته شد.به گزارش خبرگزاری رسمی عراق (واع)، دفتر نخست‌وزیری عراق با ارسال بخشنامه‌ای به وزارت داخله این کشور، تنها مرجع ذی‌صلاح را که عهده‌دار مسؤولیت ورود و خروج زائران و گردشگران خارجی به عراق است سازمان گردشگری این کشور اعلام کرد.

بر اساس این بخشنامه، درخواست ورود گروه‌های زیارتی و سیاحتی تنها به سازمان گردشگری زیرمجموعه‌ وزارت فرهنگ عراق محول شده و فقط شرکت‌های گردشگری مجاز و مورد تایید این سازمان می‌توانند برای ورود و خروج گروه‌های گردشگری و زیارتی اقدام کنند.

همچنین در این بخشنامه آمده است، این تصمیم برای جلوگیری از ورود بی‌ضابطه زوار به عراق و رونق بخش اقتصادی و گردشگری در این کشور اتخاذ شده است.عراق همزمان با دهه نخست محرم نیز بخشنامه دیگری را صادر کرده و از شرکت‌های هواپیمایی خواسته بود زائران را بدون ویزای معتبر و به این انگیزه که در فرودگاه و مرزهای ورودی ویزا دریافت خواهند کرد، جابه‌جا نکنند.

مقامات ایران از مدت‌ها پیش رایزنی‌هایی را با سازمان گردشگری و وزارت فرهنگ عراق برای دریافت مجوز ورود زائر به این کشور آغاز کرده‌اند. در آخرین دیدار نیز پروتکل‌های پیشنهادی برای سفر زائران ایرانی به وزیر فرهنگ و سیاحت عراق تحویل داده شد و در سطح وزارت امور خارجه ایران و نخست‌وزیری عراق هم درباره ازسرگیری سفرهای زیارتی همزمان با مناسبت اربعین مذاکراتی صورت گرفته است.

به تازگی نیز یک خبرگزاری عراق مدعی شده که دولت این کشور برای سفر پنج‌هزار زائر در اربعین به هر کشور مجوز می‌دهد، هرچند که مسؤولان ستاد اربعین در ایران گفته‌اند عراق هنوز جزئیات اعزام‌های اربعین را به ایران اعلام نکرده است.

با وجود این تلاش‌ها و رایزنی‌ها برای ازسرگیری سفرهای زیارتی در اربعین، رییس گروه واکنش سریع کرونا پیشنهاد کرده که امسال مراسم پیاده‌روی اربعین یا بسیار محدود برگزار شود و یا یک سال دیگر به تعویق بیافتد. دکتر حمید سوری به ایسنا گفته که پوشش واکسیناسیون در ایران و عراق با میانگین جهانی فاصله دارد.
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها