به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۱۰ - ۱۰:۴۴
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۰/۰۶/۱۳ ساعت ۱۶:۱۰
کد مطلب : ۲۹۱۹۰۳
سفر رییس استخبارات پاکستان به افغانستان برای حل اختلافات مزدوران خود!

کهنه سرباز روسی؛ طالبان هیچوقت نمی‌تواند پنجشیر را بگیرد

کهنه سرباز روسی؛ طالبان هیچوقت نمی‌تواند پنجشیر را بگیرد
گروه بین‌الملل:
دو منبع در پنجشیر می‌گویند که نیروهای مقاومت پس از ورود هزاران طالب به پنجشیر، کوهی را در منطقه دهنه منفجر کردند و گفته شده طالبان در داخل دره گیر مانده‌اند و عملا این منطقه به قتل‌گاه آنان مبدل شده است. برخی خبرها حاکیست، تعداد کشته‌های طالبان و القاعده از 1000 نفر نیز عبور کرده و صدها نفرشان به اسارت مجاهدین پنجشیر درآمده‌ و دهها خودوری نظامی هامر آمریکایی به غنمیت مبارزان درآمده است.
در همین حال، یامشیکوف رییس هیئت مدیره «سازمان روسیه‌ای اتحاد کهنه‌سربازان افغانستان» اطمینان می‌دهد که طالبان هیچ‌گاه نخواهد توانست پنجشیر را به تصرف خود درآورد. وی با نشان دادن عکس جنگش در افغانستان گفت ما آنجا جنگیده‌ایم من می‌دانم که همه چیز در آنجا چطور در جریان است. باید بدانید که پنجشیر یک سیاره جدا بر روی سیاره افغانستان زمین است. طالبان حداکثر ۳-۲ کیلومتر پیشروی خواهند کرد و عقب می‌کشند. آنجا مردم به راحتی خودشان را زیر زره‌پوش‌ها می‌اندازند و با بالگردها هم نمی‌توان آنجا را گرفت زیرا اسلحه در آنجا زیاد هست و کوه‌هایی از سلاح درست کرده‌اند. طالبان نیروی، توان و تجهیزات کافی ندارد.
گفتنی اینکه ارتش سرخ شوروی سابق (روسیه امروز) سال‌ها با انواع تسلیحات هوایی و زمینی علیه مجاهدین افغان، نتوانست این منطقه کوهستانی را به تصرف خود درآورد و سرانجام رژیم کمونیستی حاکم به رهبری دکتر نجیب الله سرنگون شد. پس از مدتی، طالبان علیه مجاهدین، مبارزه را شروع و به مدت 5 سال حکومت را در دست گرفتند تا اینکه حملات تروریستی 11 سپتامبر در آمریکا توسط القاعده (هم پیمانان طالبان) انجام شد. جرج بوش رییس جمهور وقت ایالات متحده، دستور حمله نظامی به افغانستان را صادر و رژیم طالبان را سرنگون کرد. اما پس از 20 سال با اشتباه استراتژیک جو بایدن و در معامله‌ای با حامیان اصلی طالبان، (اشرف غنی، زلمای خلیل‌زاد، پاکستان، قطر و ترکیه) نیروهای نظامی خود را از افغانستان خارج و با خلع سلاح ارتش افغانستان! در عرض یک هفته مجددا قدرت را بدون جنگ و درگیری به تروریست‌‌های طالبان و القاعده واگذار کرد!

سفر رییس استخبارات پاکستان به افغانستان برای حل اختلافات مزدوران خود!
رئیس سازمان استخبارات نظامی پاکستان (ای‌اس‌ای) (حامی اصلی طالبان) به کابل سفر کرده است. رسانه‌های پاکستانی گزارش می‌دهند که ژنرال فیض حمید، رئیس آی‌اس‌آی در راس هیاتی، صبح امروز به کابل سفر کرده است. او بالاترین مقام پاکستانی است که پس از تسلط طالبان بر کابل به پایتخت افغانستان سفر می‌کند.
هرات تایمز نوشت: دلیل آمدن رییس استخبارات پاکستان، حل اختلافات میان طالبان درانی و غلجایی و جلوگیری از فروپاشی حکومت طالبان است. شاخه طالبان درانی به رهبری ملا برادر و شاخه طالبان غلجایی به رهبری حقانی بر سر رهبری حکومت اختلاف دارند. شاخه درانی از حمایت سیاسی کشورها برخوردار است و شاخه غلجایی قدرت نظامی زیادی دارد.

کودک شش ساله هزاره: افغانستان کامل سقوط نکرده، چون بچه مسعود می‌جنگه
...

احمد سیر، کودک شش ساله هزاره، با لهجه زیبای فارسی هزارگی می‌گوید افغانستان کامل سقوط نکرده، چون بچه مسعود «احمد مسعود فرزند شهید احمدشاه مسعود» در پنجشیر مقاومت می‌کند.

دومین روز اعتراض زنان در کابل برای دومین روز متوالی

ده‌ها زن در یک تجمع اعتراضی در مقابل وزارت مالیه در کابل، از سیاست طالبان انتقاد کرده و خواهان تامین حقوق‌شان شدند. دیروز جمعه نیز اجتماع مشابهی برگزار شده‌بود. همچنین یک روز قبل از آن، هرات شاهد تجمع زنان معترض بود. در تجمع امروز، مزدوران طالبان به طرف زنان حمله و گاز اشک‌آور شلیک کردند. امروز همچنین، گروهی از زنان در ولایت نیمروز برای عدالت و حق برابری تجمع کردند.

کنایه دختر احمدشاه مسعود و خواهر احمد مسعود به مردان کابل، هرات و نیمروز


حرکت عجیب یکی از طالب‌ها در مواجهه با یک ماکت!

اکثریت اعضای طالبان سال‌ها در کوه‌ها و غارها زندگی کرده و در همین مناطق فقط به کسب علوم دینی سلفی مشغول بودند. حالا با ورود به شهرها، کنار آمدن با زندگی مدنی برایشان دشوار است زیرا با بسیاری از نمادهای شهری بیگانه‌اند. در این تصویر حرکت عجیب یکی از طالب‌ها در مواجهه با یک ماکت در یک فروشگاه را می‌بینید!

لاشه های طالبان در دامنه کوه

تلاش مذبوحانه برای بالا رفتن از دامنه کوتل همه شان را به هلاکت داد. حمله تروریستهای طالبان در «خاواک» به طور کامل عقب زده شد. دشمن در منطقه میان اندراب و پنجشیر در محاصره قرار دارد! یک کانال خبری در پنجشیر اعلام کرده است: طی یک هفته جنگ در ورودی ولایت پنجشیر بالغ بر 3 هزار طالب به محاصره نیروهای مقاومت درآمده و کشته و مجروح شده‌اند و صدها نفرشان به اسارت در آمده‌اند.
هرات تایمز هم نوشت: لشگر بزرگي از طالبان از راه ورودي وارد پنجشير شدند و تا نزديكي پنج پيران اين ولايت رسيدند، پس از داخل شدن از منطقه ورودي قيچي شدند و در محاصره افراد جبهه مقاومت افتادند. در پي درگيري ها بيش از صد تن كشته، بيش از دوصد تن اسير و حدود دوصد وسيله نظامي‌شان بدست مقاومتگران افتاده است.

تیراندازی‌های شبانه دیوانگان طالبان در کابل ۱۷ کشته بر جا گذاشت!
 اورژانس بیمارستان کابل اعلام کرد در پی تیراندازی‌های جمعه‌شب، ۱۷ نفر کشته و ۴۱ نفر دیگر زخمی شدند. رسانه‌های طالبان علت تیراندازی‌ها را شایعه سقوط «پنجشیر» عنوان کرده‌ بودند! برخی اخبار غیررسمی هم از درگیری‌ شبکه «حقانی» و نیروهای «ملابرادر» در کابل حکایت دارد. طبق اخبار تأییدنشده، کشمکش میان اعضای طالبان بر سر سهم‌خواهی از قدرت آغاز شده است. 

۱۴۰۰/۰۶/۱۳ ۱۷:۵۲
طالبان به درک واصل شدند (376619)
۱۴۰۰/۰۶/۱۳ ۲۱:۲۳
بنازم به احمد مسعود .
خدایا به این بچه کمک کن 🙏🙏🙏🙏 (376628)
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها