به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۳۱ - ۰۲:۲۷
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۰/۰۶/۱۳ ساعت ۱۶:۵۵
کد مطلب : ۲۹۱۹۱۰

پذیرایی از ۵۰ هزار افغان در آمریکا

پذیرایی از  ۵۰ هزار افغان در  آمریکا
گروه بین الملل: الخاندرو مایورکاس، وزیر امنیت داخلی آمریکا می‌گوید انتظار دارد که کشورش دستکم ۵۰ هزار نفر از افغان‌هایی را که از فرودگاه کابل تخلیه شدند در خاک خود بپذیرد.
وی پذیرش این پناهجویان را بخشی از «تعهد متداوم» ایالات متحده برای کمک به افرادی دانست که از سوی طالبان در معرض خطر هستند و یا به آمریکا طی ۲۰ سال گذشته کمک کرده بودند.
سخنان وزیر امنیت داخلی ایالات متحده در مورد پذیرش دستکم ۵۰ هزار افغان در حالی بیان می‌شود که کنترل امنیتی پرونده دهها هزار نفر از افرادی که واشنگتن از افغانستان خارج کرد انجام شده است و آنها وارد آمریکا شده‌اند.الخاندرو مایورکاس در مورد «تعهد متداوم» ایالات متحده برای کمک به این گروه از افغان‌ها گفت: «این تنها مساله‌ای مربوط به چند هفته آینده نیست. ما تا زمانی که به هدف نهایی دست نیافته‌ایم دست از کار نمی‌کشیم.»ارتش آمریکا در آخرین روزهای حضور خود در افغانستان نزدیک به ۱۳۰ هزار نفر از اتباع خارجی و افغان‌ها را از این کشور خارج کرد. مقامات ایالات متحده از این عملیات به عنوان یکی از بزرگترین عملیات تخلیه دسته‌جمعی در تاریخ این کشور یاد کرده‌اند.بسیاری از افغان‌هایی که در جریان این عملیات به خارج از افغانستان منتقل شدند اکنون در کشورهای ثالث مانند آلمان، اسپانیا، کویت و قطر به سر می‌برند تا پرونده آنها مورد رسیدگی قرار گیرد. این در حالی است که به گفته وزیر امنیت داخلی آمریکا کشورش با پذیرش برخی از این افراد پس از بررسی پرونده‌شان مخالفت کرده است.وی بدون اشاره به جزئیات بیشتر درباره سرنوشت این دسته از افغان‌ها گفت که واشنگتن برای رسیدگی به این مساله با متحدانش همکاری می‌کند.آمریکا برای آن دسته از افغان‌هایی که طی ۲۰ سال گذشته به ارتش ایالات متحده و متحدانش در ناتو کمک کرده بودند ویزای ویژه مهاجرت صادر می‌کند. اکثر افغان‌هایی که تاکنون وارد خاک ایالات متحده شده‌اند در پایگاه‌های نظامی در سراسر این کشور اسکان داده شده‌اند.


 
برچسب ها: آمریکا
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها