به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۳۰ - ۱۱:۳۱
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۰/۰۶/۱۴ ساعت ۱۲:۰۷
کد مطلب : ۲۹۲۰۳۵

مرسدس بنز محصول جذاب آفرود را معرفی کرد

مرسدس بنز محصول جذاب آفرود را معرفی کرد
گروه اقتصادی: خودروسازان همواره در تلاش هستند با عرضه محصولات اقتصادی جایگاه ویژه‌ای برای خود در بازارهای جهانی کسب کنند. یکی از این محصولات موفق متعلق به گروه مرسدس بنز با خودرو C کلاس است. این خودروساز آلمانی به تازگی پنجمین نسل خودروی کامپکت لوکس کلاس C را به جهان معرفی کرد. زبان طراحی جدید مرسدس‌بنز به خوبی در این سدان کامپکت نیز به چشم می‌آید. در حقیقت C کلاس جدید را بچه S کلاس می‌شناسند؛ زیرا المان‌های طراحی آن مشابه برادر بزرگترش یعنی S کلاس است. باتوجه به اینکه نسخه سدان و استیشن این خودرو محبوب مرسدس‌بنز معرفی شد. حال پس از گذشت شش ماه شرکت مطرح صاحب نام مرسدس‌بنز از نسخه آفرود استیشن C کلاس با پسوند آل‌ترین رونمایی کرد. با این تفاسیر به بررسی این محصول جدید مرسدس بنز می‌پردازیم.


طراحی خاص
طراحی و تولید نسخه‌های آفرود یا شبه آفرود از استیشن واگن‌های محبوب در اروپا سابقه‌ای نسبتا طولانی‌تری دارند. در این میان آئودی و ولوو را می‌توان از اولین‌های این کلاس خودرویی دانست. شرکت مرسدس‌بنز که از چندین سال قبل با معرفی E کلاس "آل‌ترین" وارد باشگاه استیشن‌های خشن شده بود. همین کافی بود تا برادر کوچک‌ترش یعنی C کلاس نیز به این سگمنت ورود کند. پنج روز گذشته بود که شرکت مرسدس از نسخه آفرود کلاس C استیشن رونمایی کرد.

از جمله مهم‌ترین تغییرات ایجاد شده در ظاهر خودرو را می‌توان در ارتفاع کلی خودرو مشاهده کرد. افزایش فاصله کف خودرو از سطح زمین باعث شده تا این استیشن لوکس، کارکتری جدی و تهاجمی به خود گیرد. پس از آن شاهد اضافه شدن قطعات تزئینی/محافظتی ظاهری شامل گارنیش‌های(قطعات مشکی رنگ دور گل‌گیرها) و نیز محافظ‌های زیر سپر جلو و عقب و رکاب‌های جانبی هستیم. البته نباید از رینگ‌ها و تایرهای مخصوص مسیرهای سنگلاخ و نیمه آفرودی نیز غافل شد که در شخصیت‌پردازی خاص این خودرو استیشن آفرودی تاثیر بسزایی داشته است. در این زمینه باید گفت که رینگ‌های ۱۷، ۱۸ و ۱۹ اینچی دردسترس خریداران است. سایز تایرهای رینگ ۱۷ اینچی ۵۵/۲۲۵ و سایز تایرهای رینگ ۱۸ اینچی ۴۵/۲۴۵ است. از سوی دیگر تایرهای ۴۰/۲۴۵ برای رینگ ۱۹ اینچی در نظر گرفته شده است. C کلاس آل‌ترین به لحاظ ابعاد بدنه با تغییراتی مواجه شده است. طول خودرو با ۴ میلی‌متر بیشتر به ۴۷۵۵میلی‌متر رسیده است.

از سوی دیگر افزایش ۲۱ میلی‌متری در عرض، عرض خودرو را به ۱۸۴۱میلی‌متر رسانده است. جالب است بدانید این تغییرات در ابعاد بدنه منجربه شده تا قامت خودرو حدود ۴۰ میلی‌متر افزایش داشته باشد تا اندازه قامت C کلاس آل‌ترین را به ۱۴۹۴میلی‌متر منتج کند. همچنین فضای بار C کلاس آل‌ترین ۴۹۰لیتر است. از سوی دیگر گرافیک جلوپنجره نیز در مقایسه با نسخه استاندارد تغییراتی را تجربه کرده و نوارهای کرومی جدید به آن اضافه شده است.

زیبا و هوشمند
در داخل کابین نیز C کلاس آل‌ترین با حفظ کلیت اصلی با سه طرح و رنگ مشکی، بژ ماکیاتو و مشکی یا قهوه‌ای و مشکی سی‌نا ارائه می‌شود. طراحی مشابه برادر بزرگترش S  کلاس و دریچه‌های کروی‌شکل و استفاده از کروم برای دکوراتیو و نورپردازی LED های نواری و چرم و سقف پانورامیک فضای لوکس و دلنشینی را فراهم آورده است. همچنین اضافه شدن نمایشگر استاندارد ۱۰.۲ اینچی(با امکان سفارش ۱۲.۳ اینچی به صورت آپشنال) و سیستم اطلاعات-سرگرمی دارای گزینه offroad آفرود که از طریق آن می‌توان به اطلاعات مربوط به شیب، افت و زاویه فرمان و نیز موقعیت جغرافیایی دسترسی پیدا کرد از جمله امکانات خاص این مدل است.


قوای فنی
در بخش فنی شاهد نصب دو پیشرانه چهارسیلندر دولیتری توربوشارژ که یکی بنزینی و دیگری دیزلی است، هستیم. پیشرانه چهارسیلندر دولیتری بنزینی موسوم به M۲۵۴ با ۱۶ سوپاپ در سرسیلندر و سیستم پرخوران توربوشارژ با ساختار هیبرید متوسط MHEV ۴۸ ولتی با حداکثر قدرت ۲۷۷ اسب‌بخار و گشتاور ۴۰۰ نیوتون‌متری عرضه می‌شود. از سوی دیگر خریدارانی که به دنبال گزینه دیزلی هستند، پیشرانه چهارسیلندر دولیتری توربودیزل موسوم به OM۶۵۴ با همان ساختار هیبرید متوسط MHEV ۴۸ولتی با حداکثر قدرت ۲۶۵اسب‌بخار و گشتاور ۵۵۰نیوتون‌متری ارائه می‌شود. گیربکس ۹سرعته اسپیدشفت با سامانه منحصربه‌فرد چهارچرخ محرک مرسدس‌بنز فورماتیک پلاس قدرت را به چهارچرخ منتقل می‌دهد. سیستم فورماتیک پلاس با سیستم پایداری الکترونیکی هماهنگ می‌شود تا عملکرد خودرو را بهبود بخشد.

آفرودنوردی
از دیگر امکانات این خودرو می‌توان به دو حالت رانندگی جدید آفرود offroad برای حرکت در مسیرهای ناهموار و offroad+ آفرود پلاس برای تنظیم سرعت در سرازیری اشاره کرد.این مدل سپتامبر سال جاری میلادی در نمایشگاه بین‌المللی مونیخ به صورت رسمی رونمایی شده و در اواخر سال جاری میلادی در اروپا عرضه می‌شود. لازم بذکر است که براساس شنیده‌ها این مدل در بازار آمریکا عرضه نمی‌شود.
برچسب ها: مرسدس بنز
نام شما

آدرس ايميل شما
توجه: نظرات حاوی توهين، افترا، اتهام و ... به اشخاص حقيقی و حقوقی، و نظرات شعارگونه «مرگ، درود و مشابه آنها»، و همچنين نظرات طولانی تر از 500 حرف، به هيچ وجه منتشر نخواهند شد.
نظر شما *

پربيننده‎ترين مطالب و خبرها