به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۰۹ - ۱۹:۳۹
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۰/۰۶/۱۴ ساعت ۱۳:۳۵
کد مطلب : ۲۹۲۰۸۰

تلفن های همراه در آینده دوستدار محیط زیست خواهند شد

تلفن های همراه در آینده دوستدار محیط زیست خواهند شد
گروه علمی: براساس گزارش «سرکولار آنلاین»، تحقیقات جدید از سوی نمایندگی پیشرو موبایل، Buymobiles نشان داد که چگونه تلفن های هوشمند می توانند در دو دهه آینده بسیار سازگار با محیط زیست شوند. این مطالعه جدید نگاهی عمیق به چگونگی رویکرد برندهای بزرگ تجاری دراستفاده از بسته بندی سبزتر و طرح جدید رتبه بندی محیط زیست دارد.

بر اساس داده های روند جستجو، تقاضای مصرف کنندگان برای بسته بندی پایدارتر در سال ۲۰۲۱ تا ۲۴ درصد افزایش یافته است و برند ها جایگزینی برای بسته بندی های پلاستیکی سنگین فعلی مانند استفاده از جوهر سویا و مواد بازیافتی بیشتر در نظر گرفته اند. از طرفی باید اشاره کرد عبارت جستجوی دیگری که امسال به میزان قابل توجهی افزایش یافت، افزایش ۲۵ درصدی موبایل سازگار با محیط زیست بود.

باید گفت که این امر به وضوح تأثیر خود را گذاشته است زیرا چندین ارائه دهنده شبکه پیشرو نیز در طرح جدید رتبه بندی محیط زیست شرکت کرده اند طرحی که که دستگاه ها را در دوام، تعمیرپذیری، قابلیت بازیافت بودن، بهره وری آب و هوا و بهره وری منابع اندازه گیری می کند. این تحقیقات به بررسی ویژگی های عمومی تری پرداخته به طوریکه نشان داده برند ها در حال پیاده سازی این موارد در مدل های آینده  شان هستند  و تعدادی از آنها بر عدم وجود پورت های شارژ و صفحه های خود ترمیم کننده، تمرکز بر دوام دستگاه روی آورده اند. این درحالی است که تعمیرات کمتر در قسمت های تلفن همراه که اغلب مشکل تر هستند، مانند صفحه نمایش و پورت های شارژ، به طور خودکار رد پای کربن دستگاه را کاهش می دهد.

ادن چنگ، ​​بنیانگذار FindPeopleFast مستقر در ایالات متحده، در مورد این تحقیق اظهار نظر کرد و گفت: حرکت به سمت شیوه های سازگار با محیط زیست تلفن های هوشمند، کار آسانی نیست زیرا چندین مانع در این راه وجود دارد. به عنوان مثال، باید راهی برای استخراج عناصر کمیاب زمین و ضروری برای تولید تلفن های هوشمند، بدون ایجاد آسیب به زمین پیدا کرد.

وی افزود:یکی دیگر از زمینه هایی که باید کارهای زیادی درباره آن انجام شود، ارائه امکانات شارژ خورشیدی یا هوایی است. برای مثال Energous، یک شرکت متخصص در شارژ بی سیم، در این راستا کار می کند و نمونه اولیه آن نیز آماده است. اما قبل از اینکه فناوری به دست مشتریان برسد، پیشرفت های زیادی در این زمینه مورد نیاز است.

همچین ادن چنگ گفت:مورد بعدی که باید قبل از ورود فناوری تلفن های هوشمند سازگار با محیط زیست مدنظر قرار گیرد، استفاده از قطعات و اجزای قابل استفاده مجدد است. چراکه گوشی های هوشمند بازسازی شده از این نوع هستند.

وی معتقد است از نظر بسته بندی پایدار، مشاغل تلاش کرده اند تا روند بسته بندی پایدار را اتخاذ کنند، البته هنوز موانع زیادی وجود دارد، به عنوان مثال، هزینه بسته بندی و استفاده از انواع محصول/بسته. بنابراین، من فکر می کنم حداقل ۵ سال طول می کشد تا این مساله به یک روند تبدیل شود.

وی یادآور شد: در عین حال که سازمان های برتر در تلاشند تا در مورد جنبه های مثبت استفاده از محصولات پایدار آگاهی می دهند. تلاش های آنها در نتیجه انتخاب افرادی که محصولات پایدارتری دارند نیز نتیجه می دهد. افزایش موبایل با فروش قطعات قابل تعمیر و موارد بیشتر در تعمیر گواه این امر است. با توجه به همه این موارد، به راحتی می توان نتیجه گرفت که برای داشتن گوشی های هوشمند سازگار با محیط زیست باید حداقل ۱۰-۱۵ سال بیشتر منتظر بمانیم.

این بازه زمانی به این معنا نیست که برندهای بزرگ هنوز رویکرد خود را به سمت موبایل های سازگار با محیط زیست آغاز نکرده اند و اپل تنها یکی از مواردی است که با این چالش روبرو شده است. درحالی که جدیدترین آیفون ۱۲ با ۹۸ درصد عناصر خاکی کمیاب بازیافتی طراحی شده و در بسته بندی سازگار تر از مدل های قبلی عرضه شده است. در عین حال که اپل تصمیم گرفت که هیچ شارژر جدیدی با آیفون ۱۲ ارسال نکند و عملاً میزان انتشار کربن این شرکت را کاهش دهد.

جس کنینگ، کارشناس تلفن همراه در Buymobiles، در مورد این تحقیق اظهار داشت: در حالی که ما به طور طبیعی انتظار داشته ایم ویژگی های سازگار با محیط زیست با مدل های آینده تلفن های هوشمند به کار گرفته شود.تغییر در بسته بندی گامی آشکار در جهت درست است و خوب است که این مورد از برندهای بزرگی مانند اپل در حال اجرا است.
وی افزود:در حالی که مدتی طول می کشد تا شاهد خودترمیمی و صفحه های پلیمری باشیم، تلفن های بدون پورت شارژ در کنار بسیاری از لوازم جانبی مانند میزهای شارژ در حال حاضر در دسترس هستند. اجرای این دو ویژگی به احتمال زیاد باعث دوام بیشتر تلفن ها می شود و در طولانی مدت باعث صرفه جویی در هزینه مصرف کننده در تعمیرات پرهزینه و همچنین کاهش تأثیرات محیطی دستگاه ها می شود.
برچسب ها: تلفن همراه
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها